Klacht Online.nl: opzegging niet mogelijk

Jeroenbecker

Sinds vrijdag 1-8-2014 heb ik internet en telefonie van Online.nl. Het product voldoet niet aan de verwachtingen. De downloadsnelheid van het internet is lager dan verwacht waardoor online film kijken happeringen geeft en de upload snelheid is helemaal laag (nog geen 1 MB).
Volgens mij mag ik na levering gewoon binnen 7 dagen opzeggen (de wet op koop op afstand) en mag dit ook als de informatie onduidelijk was. Online.nl geeft op geen enkele wijze informatie vooraf over de oploadsnelheid. Hetgeen je wel mag verwachten, omdat dit sterk afwijkt van hetgeen gebruikelijk is (verhouding 5:1).

De snelheid schijnt niet te verhogen te zijn waardoor het product voor mij niet voldoet.

Alsnog instemming met opzegging per datum aansluiting.

Geachte Jeroenbecker ,
    Wij hebben uw klacht in goede orde ontvangen. Volgens onze gegevens is er over deze klacht/probleem geen melding gemaakt bij onze klantenservice.
    Ik wil u verzoeken om contact op te nemen met onze klantenservice op het moment dat u op locatie bent. De klantenservice is bereikbaar op 0900-9515 (€ 1.00 per gesprek)Eventueel kunt u gebruik maken van de Call-Me-Now functie. U vindt deze optie in MijnOnline onder de servicepagina te bereiken op https://www.online.nl/klantenservice/contact/. U dient hiervoor wel in te loggen met de door u ontvangen inloggegevens die u eerder toegezonden zijn.Ik verzoek u de klacht in klachtkompas af te sluiten en te beoordelen.Met Vriendelijke Groet,
    Klantenservice Online.nl (NV)
    Jeroenbecker
    De klacht was al wel bekend en de klantenservice kon geen uitkomst bieden. De uploadsnelheid is nog geen 1 MB en zou volgens de norm zijn. Helaas maakt men dit op geen enkele wijze kenbaar en ook de werkerlijk downloadsnelheid is 40% lager dan in de advertentie staat.
    Volgens mij staat in de wet op koop op afstand dat advertenties duidelijk moeten zijn. De beoordeling van het product kon ook pas plaatsvinden na levering. Voorheen xs4all gehad 20-23 mb download en +3 upload?!
    Geachte Jeroenbecker,
    Wij hebben uw klacht in goede orde ontvangen. Uw klacht is in behandeling en doorgezet naar een behandelaar. Een van onze medewerkers zal op korte termijn contact met u opnemen over uw klacht.
    Let op, wij bellen met een afgeschermd nummer.
    Met vriendelijke Groet,
    Klantenservice Online.nl
    Jeroenbecker
    Geen telefoontje ontvangen. Vanwege het afgeschermde nummer heb ik wel alle anonieme bellers gesproken en heb ik inmiddels drie wel willende verkopers gesproken....
    Online.nl
    Geachte Jeroenbecker,Wij hebben om 11:24 uur contact met u opgenomen. helaas hebben wij u niet kunnen bereiken. Wij hebben een bericht voor u achtergelaten. Met vriendelijke groet, Klantenservice Online.nl (LV)
    Jeroenbecker
    Er is geen voorstel van online gekomen. Ze hebben slechts eenmaal zelf contact opgenomen, maar helaas gemist. Als je zelf terug belt kunnen ze je niet helpen en moet je wachten tot ze opnieuw contact opnemen. 7 dagen wachten op een telefoontje dat niet kwam. Slechter dan slecht.....

Jeroenbecker

Ook een klacht indienen over Online.nl?