Opgelost door Online.nl: Phone (VoIP) not working, information missing

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 76403
Gebruiker
hey19
Datum
5 reacties

Details

De klacht

Problem 1:
Confirmed date of delivery: August 29, 2014
Until September 11, 2014, connection not working at all. On September 11 and 12 service hotline contacted (very expensive, because of cell phone ...)
After change of wires by myself (hint of service technician), connection (Internet and phone ) working, but after a while modem/router was frozen. After reset of router connection not working at all. Was able to re-enable Internet connection, but not VoIP. Again service called. After a long time on hold, the sevice technican made changes, but after a remote reset of the modem, the connection was lost and the technican was not able to re-connect to the modem. He promised that KPN will contact me in order to check the line, but nothing happened since then.
In my opionion the modem has lost its configuration. If this would be sent to me by e-mail, I can restore it myself.
Problem 2: Got E-Mail address but no Information (password) to use until today. Cannot use Mijn Online.nl.

De oplossing

1. Contact to service of Online.nl to make the connection work.
2. Information (password) to use e-mail and Mijn Online.nl.
3. If it is not possible to fulfill requests 1 and 2, cancellation of contract on September 30, 2014.

5 reacties

  1. Auteur
    Online.nl
    Datum
    Geachte hey19,Wij hebben vandaag contact met u opgenomen en de klacht besproken. Wij vragen u vriendelijk deze klacht te sluiten en te beoordelen. Met vriendelijke groet, Klantenservice Online.nl (LV)
  2. Auteur
    hey19
    Datum
    Call from service hotline. A friendly lady informed me like this:
    1. Modem was reset from remote, especially VoIP settings. After power down (5 minutes) everything will work.
    2. The e-mail password was spelled.
    Results:
    1. No change at all, VoIP settings still wrong (factory defaults).
    2. Password does not work.
    Advice: Please send modem configuration and password to the known e-mail address xx@xx.de
  3. Auteur
    Online.nl
    Datum
    Geachte hey19,Wij hebben vandaag contact met u opgenomen en besproken dat uw klacht verder zal worden onderzocht. Zodra wij meer informatie hebben, nemen wij contact met u op. Met vriendelijke groet, Klantenservice Online.nl (LV)
  4. Auteur
    Online.nl
    Datum
    Geachte hey19,
    Wij hebben vandaag contact met u opgenomen en gemeld dat uw telefonie nu operationeel zou moeten zijn. U heeft aangegeven dit uit te testen. Indien alles werkzaam is vragen wij u vriendelijk deze klacht te sluiten en te beoordelen. Met vriendelijke groet, Klantenservice Online.nl (LV)
  5. Auteur
    hey19
    Datum
    The first attempts to solve the problem failed, but there was permanent support (nearly one call per day) and finally the problem was solved.
    Thank you!

Uiteindelijke oplossing

Auteur
hey19
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Ook een klacht indienen over Online.nl?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen