Klacht Online.nl: Regelmatige storingen internet en telefonie. Online accepteert vroegere opzeg termijn niet.

Klachtnummer
# 253234
Gebruiker
Beppo
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Al sinds Mai 2016 regelmatig storingen internet. Meerdere keren contact me de service gehad. Monteur in huis gehad. Nieuw modem ontvangen: alles zonder resultaat. Naar de zomer vakantie (ca. 10 Augustus) problemen telefonie: de helft van de verbinding valt weg, wil zeggen, ik had de andere partij horen, maar zij me niet. Dit gebeurd naar ca. 3min en duurt ca. 20 s. Bij gesprekken langer dan 10 min is de kans groter dan 90% dat de verbinding volledig verbroken wordt. Vanaf nu met mobiel naar de service gebeld. In September regelmatig e-mail van online.nl ontvangen, dat ze problemen met de verbinding hebben. Ze zouden binnen en paar dagen opgelost zijn (en precieze datum was aangegeven). Service is blijkbaar overlast, en in iedere geval niet bereikbaar. Storing zijn niet opgelost. Integendeel, meerde dagen is überhaupt geen verbinding beschikbaar en telefoon werkt op überhaupt niet. Ontvang brief van online.nl dat ze naar het stabile netwerk van kpn overstappen. Maar ook naar die aangegeven termijn werkt de verbinding niet stabiel. Eind Oktober brief geschreven dat ik mijn contract opzeg. Mijn opzegtermijn is 1 maand. Echter heb ik aangegeven dat ik voor het feit dat online de betaalde service gewoon niet levert al 16 november uit het contract wil. Op 16 november was er überhaupt geen signaal meer op de DSL lijn. Rond oud-en-nieuw gezien dat online blijft maanbedragen van mijn rekening afschrijven. Weer de service gebeld. Blijkbaar was, wat de betaling aangaat, mijn brief nog niet verwerkt. Gelukkig had ik de track-en-trace nummer nog. Waarom dat zo was kon de medewerker niet zegen. Ik vroeg naar de vroegere opzeg termijn. Hij was niet bevoegd die te accepteren. Doorverbonden aan en collega. Die moest dan ook erst nog en collega vragen, om me naar 1h20 (!) aan de lijn te zeggen dat online.nl de vroegere termijn niet accepteert. Verder wordt ik geïnformeerd hat online in 6 weken (!) teveel betaalt maanbedragen gaat terug betalen. Heb dan alle maanbedragen teruggeboekt, war het nog mogelijk was. Nu een brief ontvangen, dat ik nog 28,66 Euro verschuld ben. Als ik niet binnen 14 dagen (!) betaal komen er incasso en andere kosten bij. Ga nu de 28,66 Euro overboeken, hoewel ik en rechtshulp verzekering heb. Online.nl heeft me al veel te veel tijd en frustratie gekost. Voel me wel opgelicht en total oneerlijk behandelt. Niet ik ben geld verschuld maar zijn aan mijn, mindestens voor Augustus, September en Oktober.

De oplossing


-
Aanbieden
van excuses

-
Terugbetalen
van 28,66 Euro, die ik nu overboek

-
Betalen
van compensatie voor Mai – eind van het contract, minstens voor August – eind van
het contract

1 reactie

  1. Auteur
    Online.nl
    Datum
    Beste Beppo, wij hebben uw klacht in goede orde ontvangen en willen u bedanken voor de uitgebreide uitleg. Wij hebben uit uw klantdossier kenbaar gemaakt dat u in de maanden augustus, september en oktober het probleem maar 1 keer heeft gemeld bij de klantenservice. Hierdoor komt u helaas niet in aanmerking voor compensatie over deze maanden. Wel willen wij uit coulance uw openstaande bedrag van €28.66 vergoeden. Ik heb u een email gestuurd met een uitgebreide uitleg. Met vriendelijke groet, Elena van Online.nl.

Ook een klacht indienen over Online.nl?