Klacht Online.nl: SD tv signaal i.p.v. HD tv signaal

Klachtnummer
# 149395
Gebruiker
Richard132judith
Datum
16 reacties

Details

De klacht

Ik heb sinds kort een Alles-in-1 abonnement van Online.nl van 20 Mb/s down, 2 Mb/s up . De werkelijke waarde zou liggen rond de 9 Mb/s down. Volgens de site krijg je daarvoor: "60 TV-zenders, waarvan 18 in HD". De eerste paar dagen had ik heel mooi beeld maar de laatste weken krijg ik steeds vaker blokjes. Vandaag is er een monteur geweest en die meet 14 Mb/s down. Volgens hem nog steeds voldoende om de HD zenders te ontvangen echter heeft hij ook geconstateerd dat er maar een SD signaal binnenkomt.

Nu heb ik Online.nl hierover gesproken en ze kunnen hier niets aan doen. Zij beroepen zich op de tekst op hun site: "HD alleen indien beschikbaar op jouw adres". Ze hebben echter nooit vermeld dat HD niet op mijn adres beschikbaar is. Als ik dit namelijk vooraf had geweten dan had ik dit abonnement (waar ik nog 2 jaar aan vastzit) nooit afgesloten.

De oplossing die geboden is, is beëindiging van mijn contract maar de volledige twee jaar abonnement moet dan wel betaald worden!

De oplossing

De gewenste oplossing is een HD tv signaal (eventueel exclusief bellen mocht dat bandbreedte schelen) zonder extra kosten of beëindiging van mijn abonnement zonder de komende twee jaar te moeten betalen.

16 reacties

  1. Auteur
    Online.nl
    Datum
    Geachte klant,

    Wij hebben uw klacht in goede orde ontvangen.
    Er is een klachtdossier opgemaakt, welke in behandeling is genomen door een behandelaar. Uw contactpersoon zal hierover contact met u opnemen.

    Met vriendelijke groet,
    Klantenservice Online.nl
  2. Auteur
    Richard132judith
    Datum
    Ik ben benieuwd naar jullie reactie en hoop dat we er samen uit gaan komen!
  3. Auteur
    Online.nl
    Datum
    Geachte klant, `

    wij hebben onze achterliggende dienst aangestuurd om de problemen die ervaart te onderzoeken. Wij zullen morgen opnieuw contact met u opnemen met onze bevindingen.

    Met vriendelijke groet,
    Klantenservice Online.nl (BS)
  4. Auteur
    Richard132judith
    Datum
    Er is helaas vandaag persoonlijk met mij geen contact opgenomen. Alleen een standaard sms-je dat alles weer in orde zou zijn. Helaas nog steeds dezelfde klacht...
  5. Auteur
    Online.nl
    Datum
    Geachte klant,

    Wij hebben telefonisch contact met u opgenomen, helaas zonder succes.
    Wij zullen op een later moment nogmaals contact met u opnemen.
    Let op: wij bellen met een afgeschermd nummer.

    Met vriendelijke groet,
    Klantenservice Online.nl (BS)
  6. Auteur
    Richard132judith
    Datum
    Jullie hebben mij afgelopen maandag gebeld en mijn voicemail ingesproken. Daarop toegezegd dat jullie mij terugbellen. Het is nu vrijdag en ik heb helaas nog niets van jullie vernomen. Kan ik jullie direct bereiken? Via de klantenservice lukt het niet want die willen/ kunnen niet doorverbinden.
  7. Auteur
    Online.nl
    Datum
    Geachte klant,

    Wij hebben contact opgenomen betreffende uw klachten. Wij hebben een een aantal opties aangeboden om de klacht te verhelpen. Wij zullen begin volgende week opnieuw contact met u opnemen betreffende de afhandeling.

    Met vriendelijke groet,
    Klantenservice Online.nl (BS)
  8. Auteur
    Online.nl
    Datum
    Geachte klant,

    Wij hebben telefonisch contact met u opgenomen, helaas zonder succes.
    Wij zullen op een later moment nogmaals contact met u opnemen.
    Let op: wij bellen met een afgeschermd nummer.

    Met vriendelijke groet,
    Bart, Klantenservice Online.nl
  9. Auteur
    Richard132judith
    Datum
    Beste Bart,

    Ik heb mij er inmiddels wat verder in verdiept en begrijp dat de beeldkwaliteit afhangt van de bitrate waarin jullie de signalen versturen en de bitrate die jullie settopboxen kunnen doorgeven. Welke bitrate heb ik om mijn adres en jullie box met adsl? En met glasvezel? Dit zodat ik een keuze kan maken uit jullie voorstellen. U mag mij ook mailen op het bij jullie bekende adres.

    Met vriendelijke groet,

    Richard Groenestein
  10. Auteur
    Online.nl
    Datum
    Geachte klant,

    zoals afgesproken ga ik een aantal zaken bespreken en neem ik op korte termijn weer contact met u op om de afhandeling te bespreken.

    Met vriendelijke groet,
    Bart, Klantenservice Online.nl
  11. Auteur
    Richard132judith
    Datum
    Beste Bart,

    wij hebben elkaar vorige week dinsdag gesproken en afgesproken dat u eind van die week of begin deze week weer contact met mij op zou nemen. Het is nu woensdag en helaas is dat nog niet gebeurt. Zou u dat alsnog willen doen?

    Met vriendelijke groet,

    Richard Groenestein
  12. Auteur
    Online.nl
    Datum
    Geachte klant,

    Wij hebben telefonisch contact met u opgenomen, helaas zonder succes.
    Wij zullen op een later moment nogmaals contact met u opnemen.
    Let op: wij bellen met een afgeschermd nummer.

    Met vriendelijke groet,
    Bart, Klantenservice Online.nl
  13. Auteur
    Online.nl
    Datum
    Geachte klant,

    wij zijn de omzetting van uw abonnement aan het uitvoeren. Wij houden u op de hoogte wat betreft de leverdatum van Glasvezel.

    Met vriendelijke groet,
    Bart, Klantenservice Online.nl
  14. Auteur
    Online.nl
    Datum
    Geachte klant,

    uw glasvezel verbinding is opgeleverd. Wij hebben volgende week opnieuw contact om te bespreken of alles naar wens is verlopen.

    Met vriendelijke groet,
    Bart, Klantenservice Online.nl
  15. Auteur
    Online.nl
    Datum
    Geachte klant,

    wij zullen administratief nog een aantal zaken rechttrekken betreffende het oude en nieuwe contract, wij zullen u per Email op de hoogte houden.

    Met vriendelijke groet,
    Bart, Klantenservice Online.nl
  16. Auteur
    Online.nl
    Datum
    Geachte,

    In goed overleg is een oplossing aangedragen voor uw klacht. Ik heb de gemaakte afspraken per mail bevestigd.
    Wij willen u vragen om de klacht op klachtenkompas te sluiten en de
    afhandeling te beoordelen.

    Met Vriendelijke Groet,
    Bart, Klantenservice Online.nl

Ook een klacht indienen over Online.nl?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen