Klacht Online.nl: Sinds 20 oktober geen of slechte internet/telefoon verbinding.

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 194938
Gebruiker
WMBongaerts
Datum
10 reacties

Details

De klacht

Ben sinds meer dan 20 jaar gebruiker van Online.nl en heb hiermee eigenlijk nooit problemen gehad. Tot voor 3 weken terug. Op donderdag 20 oktober ging het modem op rood en sindsdien is er geen of een zeer slechte verbinding.
Afgelopen woensdagochtend leek het weer te functioneren maar donderdagmiddag ging het modem weer op rood.

Mijn vraag is of en wanneer dit weer goed komt. Het vertrouwen is nu helemaal weg. Ik ben het beu dat ik niet meer bereikbaar ben en niet meer kan telefoneren/internetten.

De oplossing

Wat ik wil is dat de klacht serieus genomen wordt.
Wat wordt er van de kant van online.nl gedaan om dit op te lossen ?
Voor de afgelopen weken wil ik een restitutie van mijn abonnementskosten.
Als de komende dagen geen verbinding geleverd kan worden, lijkt het me redelijk om het abonnementscontract zonder verdere kosten te ontbinden.

10 reacties

  1. Auteur
    Online.nl
    Datum
    Beste WMBongaerts,


    Om uw klacht af te handelen zijn wij afhankelijk van de oplossing van deze storing.
    Helaas kan ik daar nog geen termijn over communiceren. Wanneer wij de melding
    krijgen dat uw diensten weer beschikbaar zijn nemen wij contact met u op om de
    oplossing van uw klacht te bespreken.


    Met vriendelijke groet,

    Ronald van Online.nl
  2. Auteur
    WMBongaerts
    Datum
    Online.nl heeft direct via email met ons contact opgenomen. Hierdoor de gelegenheid om direct met elkaar te communiceren en de omvang van de storing uit te leggen. Na enkele standaard checks en troubleshoots is er nu een afspraak gemaakt met een service monteur. Dit kon niet eerder dan 23 Nov... dit is over 10 dagen... we zitten nu al 25 dagen met haperend internet/telefoon.... ik wordt hier echt beroerd van.
  3. Auteur
    WMBongaerts
    Datum
    Het is bijna 4 weken geleden dat de verbindingsproblemen begonnen. De service monteur komt pas over 1 week, maar ik heb hier weinig vertrouwen aangezien er de laatste week (op 1 uurtje na in de nacht van zaterdag op zondag) helemaal geen verbinding meer tot stand komt. Tijdens de modem reset tests op verzoek van Online.nl heb ik de telefoonkabel rechtstreeks op de telefoon geprobeerd, maar dat gaf ook geen resultaat. Het signaal bereikt ons huis niet !
  4. Auteur
    WMBongaerts
    Datum
    Naar mijn mening ligt het probleem ligt bij Online.nl zelf en is het begonnen na het verhuizen naar een nieuw netwerk.
    20/10 - 27/10 : geen verbinding 27/10 - 30/10 : slechte verbinding 30/10 - 02/11 : geen 02/11 - 06/11 : slecht 06/11 - 09/11 : geen 09/11 - 10/11 : goed 10/11 - 16/11 : geen
    Ik vind het vervelend dat ik na deze 4 weken nog 1 week moet wachten voordat ik Online.nl in gebreke kan stellen, maar als er niets verandert gaat dit volgende week gebeuren.
  5. Auteur
    Online.nl
    Datum
    Beste WMBongaerts,

    Zojuist heb ik u geprobeerd te bellen, maar kon u helaas niet bereiken. Ik heb uw voicemail ingesproken en een e-mail naar uw @online.nl e-mailadres gestuurd.

    In de e-mail geeft ik aan welke mogelijkheden er zijn om uw klacht af te handelen. Ik hoor graag van u.

    Met vriendelijke groet,
    Vincent van Online.nl
  6. Auteur
    WMBongaerts
    Datum
    Ik heb op de email van online.nl gereageerd en daarin aangegeven dat ik het contract kosteloos wil laten ontbinden en voor de laatste 4 weken niet wil betalen.
    Ik heb contact opgenomen met de nieuwe provider om zo snel mogelijk een werkende telefoon/internet verbinding te regelen. Het bezoek van de monteur op 23 november kan worden afgezegd.
  7. Auteur
    Online.nl
    Datum
    Beste WMBongaerts,

    Zojuist heb ik op uw e-mail gereageerd en uitgelegd welke stappen ik voor u ondernomen heb. Als u tevreden bent met de afhandeling van uw klacht, verzoek ik u deze te sluiten en beoordelen. Alvast bedankt voor uw tijd.

    Met vriendelijke groet,
    Vincent van Online.nl
  8. Auteur
    WMBongaerts
    Datum
    Het lijkt alsof ik in een doolhof ben beland. De overstap van Online.nl naar Ziggo lukt niet. Al meer dan 5 weken geen telfoon/internet...
    Zou U kunnen bevestigen dat mijn telefoonnummer vrijgezet is en gebruikt kan worden door Ziggo ? Mijn online.nl contract is opgezegd maar Ziggo heeft een bevestiging nodig dat zij mijn telefoonnummer kunnen gaan gebruiken. Hartelijk dank !
  9. Auteur
    Online.nl
    Datum
    Beste WMBongaerts,

    Zojuist heb ik u benaderd via e-mail. Hier in heb ik nogmaals bevestigd dat de opzegging af is gerond. Ook heb ik de situatie omtrent uw telefoonnummer uitgelegd.

    Ik vertrouw er op u voldoende geïnformeerd te hebben.

    Met vriendelijke groet,
    Perry van Online.nl.
  10. Auteur
    WMBongaerts
    Datum
    Al met al hebben we thuis te lang, 4 weken door Online, 2 weken door Ziggo, zonder vaste telefoon en internet gezeten. De communicatie met Online.nl was onder de maat en dat gaf ons het gevoel niet serieus genomen te worden. Pas na het indienen van de klacht in Klachtenkompas ging het iets beter.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
WMBongaerts
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over Online.nl?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen