Klacht Online.nl: Slecht internet, grote prijsverhoging, niet nakomen aanbod

# 199441
GO

Sinds omzetting eind oktober veel problemen met internet: zeer traag, downloadsnelheid nog geen 8MB en soms kunnen internetpagina's helemaal niet geladen worden of ligt de verbinding er uit. Meerdere malen modem gereset, helpt niet.
(N.B.: Op basis van postcode zou 22MB downloadsnelheid mogelijk zijn).

Maar wel grote prijsverhoging doorgevoerd vanwege deze omzetting (bijna 30%!), korting ivm T-Mobile is ineens vervallen zonder bericht. Na klacht hierover nieuw aanbod ontvangen voor Euro 24, inmiddels hebben ze toch al 2x Euro 25 geincasseerd. Reactie van Online: is vanwege modemhuur 1 Euro per maand. Volgens hun eigen informatie op website is de prijs Euro 24 voor internet 30MB inclusief gratis modemgebruik.

Meerdere klachten per mail ingediend, reactie is altijd uiterst langzaam (zeker 5 tot wel 15 dagen).

Uitzoeken snelheid internetverbinding zijn ze nu al een maand mee bezit en ik hoor niets.

1. De beloofde hoge(re) internetsnelheid zonder traagheden of storingen.
2. De juiste prijs van Euro 24 incasseren.

Online.nl
    Beste GO,

Zojuist heb ik u gebeld om uw klacht te bespreken. Helaas heeft u inmiddels besloten om over te stappen naar een andere aanbieder en geeft u aan dat ik niet langer iets voor u kan betekenen.

Graag verzoek ik u uw klacht te sluiten en beoordelen. Alvast bedankt voor uw tijd.

Vincent van Online.nl
    GO
    Dan moet je wel het hele verhaal vertellen, namelijk dat het klopt dat ik sinds omzetting problemen heb en dat jullie dat beamen, maar er niks aan kunnen doen. Sterker nog: na de omzetting kunnen jullie niet meer dan max. 10MB leveren. En vanwege de slechte snelheid, de prijsverhoging en de slechte reactietijden ga ik inderdaad overstappen.
    Online.nl
    Beste GO,

Tijdens ons telefoongesprek gisteren heb ik dit inderdaad beaamd. De 22 mbit per seconde snelheid is alleen leverbaar over VDSL. U neemt een andere dienst van ons af. (ADSL) Een overstap van ADSL naar VDSL kan alleen met een verlenging. Aangezien u problemen ervaart en contractvrij bent, bent u vrij om een andere aanbieder te kiezen.

De mogelijkheden heb ik gisteren met u besproken. Nogmaals verzoek ik u de klacht te sluiten en beoordelen.

Vincent van Online.nl
    GO
    Minder internetsnelheid voor meer geld. Nieuw contract is geen optie.

GO

Ook een klacht indienen over Online.nl?