Opgelost door Online.nl: Slechte modems, slechte service, wel abonnementsverhogingen!

sad Opgelost
A.C. Komijn

Wij hebben binnen 1 jaar en 3 mnd. al 3 nieuwe modems versleten bij Online en er moest weer een nieuwe komen, want we hadden weer met geen mogelijkheid wifi. Maar wij wilden niet zo'n zelfde modem/router meer, de laatste keer was aug. jl. dat ie was vervangen. Op 31 oktober jl. hebben wij hierover contact opgenomen en wij hebben zoals gewoonlijk weer een week moeten wachten. Toen kwam een monteur en deze heeft alsnog een nieuw zelfde modem als alle voorgaande geplaatst tegen onze wil in. Tegelijkertijd bleken zij een abonnementsverhoging van € 4,50 in te voeren per 1 nov. jl, waarvan de mail in onze spam was terechtgekomen, zodat we van niets wisten. Wij zeiden wij willen zo'n modem niet meer en al zeker geen abonnementsverhoging! Als jullie geen andere modems hebben willen we helemaal van het contract af, zeker nu er ook nog een verhoging op het abonnementsgeld ingaat voor zaken die wij niet gebruiken. Het kon allemaal niet, we hadden dat voor 1 nov. moeten aangeven, en we moesten het nieuwe modem maar accepteren. Na veel vijven en zessen kregen we wel een coulanceregeling, korting op het abonnementsgeld van die maand. We hadden dan ook meer dan een week zonder TV gezeten en op onze bundels moeten internetten, waardoor de internetbundels binnen no-time opgebruikt waren en de rest v/d maand niks meer hadden, zodat er buitenbundel kosten zijn ontstaan.

Contractontbinding zodat we z.s.m. naar een eerlijke provider over kunnen stappen, wij zijn al het vertrouwen in Online kwijt!

A.C. Komijn
    Online wil niet horen wat ik zeg. Ik wilde in principe niet van het abonnement af vanwege een prijsverhoging, maar vanwege modems die keer op keer defect gaan, waardoor we steeds 1 à 2 weken zonder TV en internet hebben gezeten, wat we na het 3e modem binnen 1 jaar niet meer wilden en geen nieuw modem in ontvangst wilden nemen, als het weer zo'n zelfde modem zou zijn. Het bleek dat er geen andere modems leverbaar waren, dus wilden ze weer een 4e zelfde modem leveren tegen onze wil in. Daarom wilden wij van het contract af. Daarbij kwam dat wij op 31 oktober dit hele verhaal aan hen duidelijk gemaakt hebben en zij vervolgens ons een week hebben laten wachten op een monteur om te kijken wat er aan de hand was en of het wel aan het modem lag. Zo zaten we doodleuk weer zonder int&tv. Terwijl zij ook nog per 1 november een prijsverhoging bleken te hebben doorgevoerd! Van dat laatste was ik niet op de hoogte omdat hun informatiemail in mijn spam terecht is gekomen. Daarom zei ik dat ik op 31 okt. al heb duidelijk gemaakt dat wij geen nieuw zelfde modem meer wilden en zij dat vervolgens een week later toch geplaatst hebben als oplossing! En ik geen recht meer had om het contract eerder op te zeggen dan de einddatum.
    A.C. Komijn
    Ik denk dat alles al gezegd is, ook in het contact met Online toen in okt/nov. Ik heb meermalen herhaald wat ik bedoeld heb, maar er bleef een standaard antwoord gegeven worden, en daar zit ik dus niet op te wachten! Maar u mag mij tel. benaderen, als er in alle redelijkheid een oplossing geboden kan worden. Mijn gegevens kunt u vinden in uw klantenbestand.
    A.C. Komijn
    Uw medewerker heeft zelf gevraagd om tel. contact!😉
    A.C. Komijn
    t.a.v Martijn... u mag mij bellen... mijn geg. vindt u in uw klantenbestand...
    Van een andere medewerker (Bart) kreeg ik zojuist weer een standaard antwoord op mijn uitnodiging mij te bellen n.a.v. uw eigen verzoek.
    A.C. Komijn
    u kunt mij gewoon bellen, ik weet niet waarom, maar ik zat om 11:24 gewoon naast de tel., net was ik even in gesprek...
    Beste A.C. Komijn,

Bedankt voor ons gesprek gisteravond. Ik zie uw bericht tegemoet over uw overstap.

A.C. Komijn
    Dank u wel, de bloemen heb ik vanmorgen mogen ontvangen, ook daarvoor mijn dank!

De overstap zal ca. 2 à 3 weken in beslag nemen. Na aanvraag zal na 1 à 2 dgn een planning gemaakt worden. Kan ik de overstap al in gang zetten? en u z.s.m. laten weten wat de opleverdatum zal zijn?

mvg,
    Carin Komijn
    Beste A.C. Komijn,

Mooi dat de bloemen er al zijn!

De overstap kan al in gang worden gezet. Dit zal verder geen probleem vormen voor onze afspraken.

Beste A.C. Komijn,

Mooi dat de bloemen er al zijn!

A.C. Komijn
    ik heb de aanvraag naar het nieuwe provider doorgestuurd. Ik heb ook al een standaard email van Online ontvangen waarin staat dat zij de overstap naar Solcon hebben ontvangen en mijn abonnement bij Online tot eind juli doorloopt. U heeft beloofd dit handmatig aan te passen. Graag een bdvestiging hiervan per omgaande. De opleverdatum bij Solcon zal 2 februari zijn.

h.g. Carin Komijn
    Beste A.C. Komijn,

Bedankt voor uw bericht. U heeft inderdaad een mail ontvangen met betreffende tekst. Dit is een automatisch gegenereerd bericht. Nu dit binnen is van uw nieuwe provider kan ik de juiste stappen zetten.

U ontvangt binnen enkele ogenblikken een e-mail betreffende uw opzegging met de juiste afspraken.

Hopende u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

A.C. Komijn
    Beste Martijn, ik heb de email met de juiste afspraken nog niet ontvangen.
    Beste A.C. Komijn,

Dat had ondertussen wel moeten gebeuren. Ik verstuur er zelf één dan maar! Binnen een uur zou u er één moeten hebben ontvangen van me.

A.C. Komijn
    Dank u, ik heb hem nu ontvangen. Sinds vandaag ligt het internet er weer uit en zitten we weer op onze databundels vd tel. en zonder TV. Mijn zoon heeft zijn bundel al verbruikt en kan niks meer, hij heeft zijn huiswerk daardoor ook niet kunnen doen, hij zit in een digi-klas. Ik was de hele dag op pad en bij thuiskomst kreeg ik dit te horen. We hebben dit modem nu 2 1/2 mnd. Ik ga morgen bellen met Solcon of ze eerder kunnen leveren. Wat voor oplossing kunt u bieden om dit z.s.m. op te lossen?
    A.C. Komijn
    Solcon kan helaas niet eerder leveren!
    A.C. Komijn
    Dank u... we hebben op dit moment wel kabel/tv, gister niet. Maar de wifi ligt er nog wel steeds uit, dan weer wel dan weer niet. Daarmee begon t vorige keren ook. Ik ga vanavond in de gaten houden wat er gebeurt.
    A.C. Komijn
    Het is nog steeds hetzelfde... geen wifi meer... mijn zoon zei dat het modem steeds aan het resetten is... hoogtijd voor de overstap... en tot die tijd uitzitten en op onze tel-bundels internetten... al is die van mijn zoon allang op en loopt zijn digi onderwijs volledig in het honderd.
    Beste A.C. Komijn,

Bedankt voor uw bericht. U geeft aan dat uw wifi niet goed werkt. Aanstaande vrijdag wordt uw abonnement opgezegd. Omdat we de problemen met uw diensten niet op korte termijn kunnen oplossen zijn de nota's van de maanden januari en februari 2018 gecrediteerd. We hopen dat u tot vrijdag probleemloos gebruik kunt maken van uw bekabelde verbinding.

Bart
    Expertteam Online.nl
    A.C. Komijn
    Goedendag... Solcon kan pas maandag a.s. leveren, zou het nog tot dan kunnen doorlopen? Dan hebben we t weekend in elk geval nog wel tv en enigszins bekabeld internet.
    A.C. Komijn
    Helaas lijkt het niet te willen lukken op ons adres, het lijkt wel of er een vloek op rust! Nu heeft de nieuwe provider weer zaken te laat ingepland en opgestuurd. Wij krijgen morgen pas de apparatuur, hopelijk... en maandag hopelijk een monteur omdat de glasvezelaansluiting ts ingewikkeld zou zijn om het zelf te doen. Nu zitten we het hele weekend tot ma. na 16u. zonder internet en tv. Nu gaan zij weer compenseren... maar wanneer gaan we nou s eindelijk goede service, internet en werkende apparatuur krijgen??? Dit valt niet meer te compenseren met geld. M'n zoon heeft digi onderwijs en kan zijn huiswerk niet doen!!!
    Providers moeten eerlijker worden in wat ze kunnen leveren in elke regio en dan nog is het per straat verschillend! Dat is wat onze netbeheerder Stedin mij vandaag zei toen ik op advies van Solcon vroeg de electra c.q. spanning op ons adres door te laten meten omdat onze modems van Online hier steeds kapot zijn gegaan. Maar alle andere apparatuur niet... dus ligt het daar niet aan zeiden ze!
    A.C. Komijn
    Ik heb nog altijd geen retourdoos ontvangen om de apparatuur te retourneren. Pas na terugstorting van het abonnementsgeld over januari februari wat mij is toegezegd, zal ik deze klacht sluiten en beoordelen.
    A.C. Komijn
    ik heb de retourdozen (nu 3 st.) ontvangen en ga de apparatuur retour zenden!
    A.C. Komijn
    ik kan in de wirwar van berichten niet meer vinden waar de apparatuur naar toe moet?
    A.C. Komijn
    We hebben dit weekend retourdoos nr. 4 ontvangen terwijl de apparatuur inmiddels zelfs allang retour gestuurd is 😉
    A.C. Komijn
    Ik kan de klacht pas sluiten als de beloofde coulance is geregeld.
    en ik heb retourdoos nr. 5 ontvangen😂😂😂

Kan er eerlijk gezegd niet eens een doos van maken. Ik zou wel graag weten of jullie mijn retourzending met apparatuur hebben ontvangen?
    A.C. Komijn
    De hardware heb ik retour gestuurd naar het antwoord nummer (met zelfs een adressticker van jullie zelf) en hier heb ik een bewijs van verzending van.
    3SLFV2486293289 of 3SLFVZ688012642 op 14-02-18
    Op het zelfde moment heb ik ook een pakket naar Solcon teruggestuurd, dus ik weet niet welk van de 2 het is.
    Beste A.C. Komijn,

Bedankt voor uw bericht. U geeft aan dat u de apparatuur reeds teruggestuurd heeft. We hebben de apparatuur bijgeboekt onder uw abonnementsgegevens. Er zullen geen kosten in rekening gebracht worden. Hopelijk hebben we u hiermee voldoende geïnformeerd.

Bart
    Expertteam Online.nl
    A.C. Komijn
    ik zou graag weten wanneer mijn abonnementsgeld over jan/feb wordt teruggestort? Dat is toegezegd door Martijn.
    A.C. Komijn
    Zoals ik al eerder heb aangegeven zal ik de klacht sluiten zodra het bedrag is bijgeschreven.
    retourdoos nr. 6 ontvangen! terwijl mijn app allang retour is... 😂😂😂
    A.C. Komijn
    nog altijd niet het beloofde abonnementsgeld jan-febr. terug ontvangen....
    A.C. Komijn
    nog altijd niet het beloofde abonnementsgeld jan-febr. terug ontvangen....
    A.C. Komijn
    nog steeds de beloofde centjes niet retour van Online!
    A.C. Komijn
    Nog altijd wachten op de retourbetaling van Online. Innen gaat kennelijk makkelijker dan terugbetalen.
    A.C. Komijn
    Helaas nog altijd niks van Online....
    A.C. Komijn
    Helaas nog altijd niks gezien van Online!
    A.C. Komijn
    Eindelijk heeft Online de coulance retourbetaling uitgevoerd waarvoor dank!

A.C. Komijn
Uiteindelijk kon ik onder het contract uit en hebben ze gecompenseerd, pas na de klacht op klachtencompas. Het heeft allemaal heel lang geduurd!

Ook een klacht indienen over Online.nl?