Opgelost door Online.nl: Slechte voorlichting bij telefonische werving van Online.nl

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 148201
Gebruiker
Jacky
Datum
4 reacties

Details

De klacht

Medio okt. zijn we telefonisch benaderd voor een aanbieding van Interactive TV/internet/telefoon van OnLine.nl. voor 29.95p.m. in het 1e jaar. Ik heb gereageerd dat we CanalDigital/een schotel hadden, deze voorziening erg waarderen en de ontvangst altijd prima was. Na enig over en weer aangaande ontvangst en mogelijkheden van, in het bijzonder de Interactive tv ontvangst, ben ik gezwicht voor deze mogelijkheid en de aantrekkelijk prijs. Daarbij heb ik duidelijk gevraagd naar de mogelijkheid om de TV schotel hierbij te kunnen blijven gebruiken. De toelichting hierop was" prima mevrouw". De medewerker van Online gaf aan dat de rest door het geregeld zou worden.
Na mijn toezegging op dit aanbod zijn er alleen maar dingen scheef gegaan. Afspraken niet nagekomen, voor dec. twee abonnementen, dus dubbele betalingen, telefonisch onbereikbaar tot 20dec etc. Ik heb spijt dat ik niet eerder geinformeerd heb naar Online.nl.
IK WAS NOOIT MET DEZE ORGANISATIE IN ZEE GEGAAN.

De oplossing

Een eerlijke en betere voorlichting aan de klant m.b.t.:
- De mogelijkheden voor ontvangst van interactive TV. Er blijkt een kabel nodig via de router in de meterkast. Naar de Media markt een aanpassing van 70 euro. Op onze kosten!!!!!!!!
- De 2x toegezegde/niet uitgevoerde bemiddeling bij opzeggen abonnement van Canaldigital. Het kost ons een extra betaling aan Canaldigital. Er werd tegen ons gezegd: wij regelen dat voor u!!!!
Op onze kosten!!!!!!!
-Ik ben geen techneut, maar een geregelde ontvangst van de TV ( geen stilstaande beelden of zwart scherm) zou gewenst zijn. Hoeveel zendtijd mag ik missen voordat we schadeloos worden gesteld!!!!!!!
IK ZOU GRAAG DIT ABONNEMENT PER OMGAANDE OPZEGGEN EN TERUG GAAN NAAR CANALDIGITAL




4 reacties

  1. Auteur
    Online.nl
    Datum
    Geachte klant,

    Wij hebben uw klacht in goede orde ontvangen.
    Er is een klachtdossier opgemaakt, welke in behandeling is genomen door een behandelaar. Uw contactpersoon zal hierover contact met u opnemen.

    Met vriendelijke groet,
    Klantenservice Online.nl
  2. Auteur
    Online.nl
    Datum
    Geachte klant,

    Heden heeft uw contactpersoon telefonisch contact met u opgenomen, helaas zonder succes.
    Wij zullen het op een later moment nogmaals proberen.
    Let op! Wij bellen met een afgeschermd nummer.

    Met vriendelijke groet,
    Klantenservice Online.nl (AO)
  3. Auteur
    Online.nl
    Datum
    Geachte mevrouw Laagland,

    Heden heeft uw contactpersoon telefonisch contact met u opgenomen, en zijn er vervolg stappen uitgezet.
    Uw contactpersoon zal binnenkort nogmaals contact met u opnemen.

    Met vriendelijke groet,
    Klantenservice Online.nl (AO)
  4. Auteur
    Jacky
    Datum
    Ik ben erg tevreden over de wijze waarop Online.nl contact met ons heeft opgenomen. Er is openhartig toegelicht waarom er technisch zoveel mis kon gaan. Daarbij worden we schadeloos gesteld voor de door ons gemaakte kosten en de gemiste interactieve TV uitzendingen. Ik wil hier een dikke plus aan toevoegen.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Jacky
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Ook een klacht indienen over Online.nl?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen