Klacht Online.nl: telefoon werkt niet na 'telefonie omgezet naar nieuwe platform'

Teunissen

Afgelopen nacht heeft online haar telefonie dienst omgezet naar een ander platform.
Netjes per mail bericht gehad, inbegrepen instructie hoe te handelen als het niet werkt: modem even uit en aan.
1- Telefonie werkte niet meer vanochtend. Moden uit/aan, uur gewacht, werkt niet.
2- Later nog eens geprobeerd werkt nog steeds niet.
3-mobiel (!) gebeld - hoe anders- , 6 wachtenden, na 10 min nog niet veel verder.
4 weer (mobiel) gebeld nog steeds 6 wachtenden
5 Na 16.00uur weer modem uit/aan, geen resultaat.
6 Mobiel gebeld, 16 wachtenden...... vast iets niet goed gegaan met de migratie....
Steeds 1 euro + gesprekskosten. Ik wens niet te betalen voor een storing bij het bedrijf. Er moet toch een gratis telefoonnummer beschikbaar zijn voor klachten/problemen na een migratie.
Morgenochtend maar weer bellen als het dan niet werkt...

Herstel telefoniedienst en compensatie voor de gemaakte belkosten en het niet kunnen gebruiken van het abo.
Een gratis telefoonnummer voor problemen/klachten na een migratie zou toch wel het minste zijn!

Online.nl
    Beste
    zoals wij u in een mail bericht hebben, is uw telefoniedienst omgezet naar een nieuw technisch platform. In deze mail staat :
    De verbinding komt in bijna alle gevallen vanzelf weer tot stand.
    Mocht dat niet zo zijn, dan adviseren wij u om uw modem opnieuw op te starten. ( zorg ervoor dat u uw laatst ontvangen modem aansluit )
    Dit doet u door de stekker van uw modem uit het stopcontact te halen, een minuut te wachten en deze weer aan te sluiten.
    Met ongeveer 30 minuten werkt de telefonie dienst weer. ( bij enkele klanten werkte het aanmelden op het nieuwe platform door de reboot nogmaals uit te voeren )
    Let op:
    Hebt u diensten als Voicemail en/of Doorschakelen geactiveerd, dan blijven deze diensten ook na de omzetting actief. Echter, na de omzetting zullen deze diensten iets anders werken.
    https://www.online.nl/klantenservice/extra-informatie/telefoonomzetting/ Hier kunt u lezen wat u doen moet.
    Mocht het dan niet werken, dan vragen wij u de klantenservice te bellen voor een troubleshoot. volgens onze gegevens heeft u dit nog niet gedaan.
    Onze klantenservice is bereikbaar via het nummer 0900-9515 (€ 1 per gesprek).
    Online
    Teunissen
    Ik lees hier de standaaard brief, geen voorstel om tot oplossing te komen (compensatie voor belkosten en twee dagen geen telefonie mogelijk). Ik heb vier maal gebeld, echter waren er vele wachtenden voor me, na 10 minuten maar weer opgehangen. Modem is op beide dagen twee maal gereboot en dit heeft niet geholpen. Ik wil niet weer naar een nummer bellen dat 1 euro kost en daarbij nog de belkosten. U mag mij bellen of een gratis nummer aangeven. Vergoeding 10 euro (of goederen) lijkt me redelijk
    Teunissen
    Online heeft gebeld en aangegeven dat men de klant een mogelijkheid geeft om een mailformulier te gaan gebruiken. Dat is niet wat ik wil, ik wil gratis mijn probleem kunnen melden. En compensatie! Helaas, niets van dat alles...

Teunissen

Ook een klacht indienen over Online.nl?