Klacht Online.nl: Ten onrecht contract van 24 maanden, opgezegd binnen gestelde termijn

# 119070
M. Smit

Mijn ouders (in de 70) kunnen hun abonnement niet ongedaan maken. Ze hebben binnen het gestelde termijn gereageerd, maar Online.nl zegt dat ze te laat hebben gereageerd.

Mijn ouders zijn reeds 10 jaar klant bij Online.nl, ze hebben op 7 mei met online gebeld voor een Alles-in-1 pakket. Ze wilden 21 mei hun abonnement laten ingaan. Geen probleem. Op 23 mei ontvangen zij de benodigdheden voor het abonnement. Het is niet wat zij ervan verwachten en bellen op 26 mei dat ze van het abonnement af willen. Dit blijkt niet meer mogelijk. Ook terug naar het oude abonnement is niet meer mogelijk
Vele telefoontjes volgen.

Ongedaan maken van het abonnement en geld retour. Mijn ouders kijken weer televisie via UPC en hebben nu dus dubbele lasten.

Geachte heer/mevrouw M. Smit,

Wij hebben uw klacht in goede orde ontvangen.

M. Smit
    Graag ontvang ik de naam van onze contactpersoon, het termijn waarbinnen via de mail contact met ons wordt opgenomen en een termijn waarop de klacht wordt afgehandeld.

Mirjam Smit
    Geachte Mevrouw M. Smit,

Heden hebben wij telefonisch contact met u gezocht. Helaas is dit niet gelukt. Op een later tijdstip zullen wij dit nogmaals proberen. Uw vaste contactpersoon is aangewezen, en zal de gehele zaak ook met u opvolgen.

M. Smit
    Fijn om een eigen contactpersoon te hebben. Helaas blijft online erbij dat je moet betalen, twee jaar lang, voor een dienst die je niet kunt testen omdat je het bijbehorende product waarmee je de dienst pas kunt gebruiken, pas ontvangt als je de dienst niet meer kunt afzeggen. Dat klopt toch van geen kant!! Wel een dienst leveren, maar het product om de dienst te gebruiken niet sturen. Hoe kun je dan van de dienst gebruik maken?
    Geachte Mevrouw Smit,

Naar aanleiding van ons telefonisch contact afgelopen week nemen we op een nader tijdstip contact met u op.

Beste Online.nl / J Leunissen,

Ik heb juridisch advies ingewonnen. Het gaat in dit geval om aankoop op afstand, een gemengde overeenkomst, een product in combinatie met een dienst. De bedenktijd van de consument gaat in op het moment dat hij het product heeft ontvangen en niet zoals online zegt, op het moment van bellen. Graag in ons telefoongesprek van volgende week hier op terugkomen.
    Mirjam Smit
    Geachte Mevrouw Smit,

Allereerst dank voor uw bericht. Op een nader tijdstip zal uw aangewezen contactpersoon telefonisch contact met u opnemen.

M. Smit
    Nog geen telefonisch contact geweest na de vakantie
    Geachte heer/mevrouw M. Smit,

Bedankt voor uw bericht. Wij zullen donderdag contact met u opnemen om uw klacht door te nemen. Mocht u tussendoor overige vragen hebben verzoeken wij u contact met ons op te nemen.

Geachte heer/mevrouw M. Smit,

Wij hebben u zojuist geprobeerd te bellen maar helaas niet kunnen bereiken.

Zoals wij op uw voicemail hebben ingesproken, willen wij u vriendelijk verzoeken op klachtenkompas een dag(en) en tijdstip(pen) achter te laten waarop u het beste te bereiken bent.

Wij zullen het dan op een later moment nogmaals proberen.

Hallo,

Op vrijdag 9 oktober 9.14 heb ik een bericht van jullie op mijn telefoon ontvangen zoals hierboven vermeld. Op donderdag 8 oktober is er geen contact met mij gezocht. Ik ben veel in gesprek of in de werkplaats met veel lawaai, derhalve hoor ik de telefoon niet of kan niet opnemen. De beste dagen om mij te bereiken zijn dinsdagochtend van 9.00 tot 12.00 en donderdagochtend van 9.00 tot 12.00. Indien u uw telefoonnummer achterlaat kan ik u terugbellen.

M.Smit
    Geachte heer/mevrouw M. Smit,

Helaas is er geen direct telefoonnummer om de klachtenafdeling te bereiken. Wij zagen vandaag uw bericht te laat om u nog te kunnen bereiken vandaar dat wij volgende week dinsdag tussen 09:00 en 12:00 contact zullen opnemen!

Geachte heer/mevrouw M. Smit,

Wij hebben u zojuist geprobeerd te bellen, maar helaas was u niet bereikbaar. Wij zullen het op een ander moment nogmaals proberen.

M. Smit
    Hallo, in een vorige reactie melden jullie:
    "Geplaatst op: 15-10-2015, 1 week 5 dagen geleden.
    ... Wij zagen vandaag uw bericht te laat om u nog te kunnen bereiken vandaar dat wij volgende week dinsdag tussen 09:00 en 12:00 contact zullen opnemen!"
    Helaas hebben jullie niet gebeld op dat tijdstip en niet op donderdag. Vandaag tussen 9.00-12.00 ook geen telefoon ontvangen. Jullie hebben op vrijdag gebeld terwijl ik in gesprek zat. Graag contact zoeken morgen tussen 9.00 en 12.00 uur.
    Geachte heer/mevrouw M. Smit,

Wij zullen op een later moment telefonisch contact met u opnemen.

Online.nl

Bedankt voor uw bericht. Wij zullen zo snel mogelijk contact met u opnemen om uw klacht door te nemen. Mocht u tussendoor overige vragen hebben verzoeken wij u contact met ons op te nemen.

Klantenservice Online.

Geachte heer/mevrouw M. Smit,

Zojuist heb ik geprobeerd om u te bellen maar ik heb u helaas niet kunnen bereiken. Ik zal het op een later moment nogmaals proberen.

Geachte heer/mevrouw M. Smit,

Volgens onze gegevens is uw klacht verholpen. Ik ga ervan uit dat deze naar tevredenheid is afgehandeld. Mocht u nog overige vragen hebben verzoek ik u om contact met ons op te nemen.

Graag wil ik u vragen om de afhandeling te beoordelen en de klacht op klachtenkompas te sluiten.

Geachte heer/mevrouw M. Smit,

Wij hebben vandaag telefonisch uw klacht besproken. Ik ga ervan uit dat deze naar tevredenheid is afgehandeld. Mocht u nog overige vragen hebben verzoek ik u om contact met ons op te nemen.

Delain

Ook een klacht indienen over Online.nl?