Opgelost door Online.nl: Teveel betaalde kosten bij opzeggen internetabonnement

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 119288
Gebruiker
PH61
Datum
4 reacties

Details

De klacht

Jaren tevreden klant van online geweest. Nooit problemen totdat ik opzegde omdat ik alles-in-een van Ziggo wilde. Op 22/3 heeft Ziggo mij geholpen en (met inachtneming van mijn opzegtermijn van 1 maand) mijn abonnement bij Online per 22/4 opgezegd. Heb echter nog over mei (€40,67), juni (€34,57) en juli (€34,57) afschrijvingen ontvangen. Na 2e contact met Online (omdat zei een brief stuurden waarin mijn contract per 15/7 afliep) gaf men eerst aan dat ik nog 3 maanden moest betalen omdat mijn contract nog niet afgelopen was. Gevraagd wanneer mijn contract inging: 28/1/2013. Toen gaf men aan dat het een 2-jarig contract betrof. Maakt niets uit: het is nu 17/7/2015. De reactie: oh! Vervolgens was 'DE LIJN' door Ziggo opgezegd en niet mijn internet. Mijn reactie: 'ik heb een INTERNET-abonnement bij jullie' (de rest interesseert mij niet). Men weigert het te snappen. Wil mijn geld gewoon terug (heb juni en juli zelf al gestorneerd). Ziggo is wel hulpvaardig en er ook mee bezig.

De oplossing

Geld terug over mei (€40,67). Juni en juli heb ik zelf al gestorneerd (2x €34,57).
NB: tot en met april bedroegen de kosten €24,41 per maand: waarom daarna meer?

4 reacties

  1. Auteur
    Online.nl
    Datum
    Geachte heer/mevrouw PH61,

    Wij hebben uw klacht in goede orde ontvangen.
    Er is een klachtdossier opgemaakt, welke in behandeling is genomen door een behandelaar. Uw contactpersoon zal hierover contact met u opnemen.

    Met vriendelijke groet,
    Klantenservice Online.nl
  2. Auteur
    PH61
    Datum
    Ik wacht af...
  3. Auteur
    Online.nl
    Datum
    Geachte heer/mevrouw Heuts,

    Wij hebben inmiddels telefonisch contact met u gehad en de kwestie besproken. Mocht u het op prijs stellen dat de medewerker nogmaals contact met u opneemt dan vernemen wij dit graag van u.

    Zoals besproken is het bedrag gecrediteerd en zal het tegoed binnen enkele weken naar u worden overgemaakt.

    Indien u de kwestie als afgehandeld beschouwt, dan verzoeken wij u vriendelijk de status van dit dossier als zodanig aan te passen.

    Met vriendelijke groet,
    Klantenservice Online.nl
  4. Auteur
    PH61
    Datum
    Ben vandaag gebeld door Online. Zeer vriendelijk te woord gestaan en men gaf toe dat er administratief iets niet goed was gegaan. Binnen 4-6 weken zal het bedrag op mijn rekening worden gestort. Ik heb er nu het volste vertrouwen in dat dit ook gebeurt.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
PH61
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Ook een klacht indienen over Online.nl?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen