Klacht Online.nl: Traag internet en aanbieding vervalt - geen reactie online.nl

Klachtnummer
# 196572
Gebruiker
YS
Datum
6 reacties

Details

De klacht

Sinds een maand overgestapt naar Online.nl We hebben weken ervoor aanbieders vergeleken en Online.nl kwam er met 1 jaar gratis HBO voor ons als beste uit. Gratis HBO was voor ons doorslag gevend op dat moment. 1 week voordat het abonnement zou in gaan kwam in het nieuws dat HBO vanaf 1 januari 2017 alleen nog maar beschikbaar was voor Ziggo klanten. Dat wil dus zeggen dat wij t/m 31 dec. kunnen genieten van de aanbieding en dat daarna de aanbieding vervalt. Wij hebben Online.nl om opheldering gevraagd maar nog steeds geen reactie ontvangen over een eventuele compensatie voor het wegvallen van HBO. Daarnaast is ons internet enorm traaaaaaaaaaag. Ik heb in de ochtend om 5.30 uur een test gedaan (niet druk lijkt mij op het net rond die tijd) en we halen met de vaste verbinding maar net 4.39 mbps. Ook hier heb ik Online.nl van op de hoogte gesteld maar wederom geen reactie terug ontvangen. We zijn nu een maand verder!

De oplossing

Indien men het volgend niet kan nakomen:
- gratis 1 jaar HBO
- normale internet snelheid met op z'n minst 20mbps
dan stel ik Online.nl in gebreken en dan graag contract ontbinden zonder bijkomende kosten

6 reacties

  1. Auteur
    Online.nl
    Datum
    Beste meneer Senden,

    Zojuist hebben wij telefonisch contact met u gezocht, helaas geen gehoor. Wij hebben u een mail gestuurd en ik verneem graag een reactie van u. Kunt u mij een tijdstip doorgeven wanneer u telefonisch te bereiken bent, zodat wij u verder kunnen helpen.

    In afwachting van uw reactie.

    Met vriendelijke groet,

    Medina van Online.nl
  2. Auteur
    YS
    Datum
    Geen mail van jullie ontvangen. Ook niet in de spambox
    Telefonisch bereikbaar op werkdagen tussen 18-21 uur
  3. Auteur
    Online.nl
    Datum
    Beste meneer Senden,

    Dank u wel voor uw reactie. Wat betreft de mail die wij gestuurd hebben en u niet heeft ontvangen, zullen wij zodra wij telefonisch contact met u hebben, uw e-mail adres nakijken of deze nog wel goed in ons klantenbestand staat. Vanavond tussen 18:00 uur en 21:00 uur zullen wij telefonisch contact met u opnemen om met u uw internet storing te bespreken.

    Hopend u voldoende te hebben geïnformeerd.

    Met vriendelijke groet,

    Medina van Online.nl

  4. Auteur
    YS
    Datum
    Hallo, ik wil niet alleen de "storing" bespreken maar ook antwoord op de vraag wat jullie gaan doen m.b.t. het wegvallen van de aanbieding, 1 jaar gratis HBO. Het emailadres staat prima in jullie systeem aangezien jullie wel standaard mailtjes kunnen sturen met de mededeling dat jullie het te druk hebben en nog geen antwoord hebben kunnen geven op mijn vraag. Kan gebeuren maar na 1 maand wachten en opnieuw mailen vind ik het wel goed geweest.
  5. Auteur
    Online.nl
    Datum
    Beste YS,

    Eerder vanavond heb ik telefonisch contact met u gehad. Ik heb uitleg gegeven over de wijzigingen die plaats gaan vinden na 1 januari met betrekking tot de HBO aanbieding.

    Daarnaast heb ik onderzoek gedaan naar de klacht betreffende uw langzame internet verbinding. Ik heb geconstateerd dat de verbinding momenteel te langzaam is. De verwachte oorzaak heb ik ook weten te achterhalen. Ik heb KPN ingeschakeld om dit te verhelpen. We hebben afgesproken dat we aanstaande donderdag contact hebben om u op de hoogte te houden van de stand van zaken.

    Met vriendelijke groet,
    Perry van Online.nl
  6. Auteur
    Online.nl
    Datum
    Beste YS,

    Eerder vanochtend hebben we contact met u gehad om de technische klacht te bespreken. We hebben geconstateerd dat de handelingen die ik heb gevraagd van KPN zijn uitgevoerd en we verwachten dat uw probleem hierbij is opgelost.

    We vertrouwen er op uw klacht naar tevredenheid afgehandeld te hebben.

    Met vriendelijke groet,

    Perry van Online.nl.

Ook een klacht indienen over Online.nl?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen