Opgelost door Online.nl: Traag internet. Online is niet bereid tot ontbinding van contract.

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 78624
Gebruiker
A'dammer die snel internet nodig heeft
Datum
2 reacties

Details

Klacht

Sinds eind augustus van dit jaar heb ik een tweejarig internetabonnement bij Online. Online internet extra belooft je een snelheid tot 30 mb/s. Als consument mag je er dan vanuit gaan dat je snelheid in de buurt komt van 30 mb/s. Hier meet ik echter maar 9,3 mb/s
Deze lage snelheid voorziet niet in mijn behoefte aan snel internet. Ik heb daarom Online per brief verzocht de snelheid te verhogen of mij de mogelijkheid te geven het contract te ontbinden. Ik werd teruggebeld door een dame van Online die mij te kennen gaf dat geen van mijn voorstellen mogelijk is. Online beroept zich erop dat in de bevestigingsmail staat dat op mijn postcodegebied 8 tot 10 mb geleverd zal worden. Dit staat op een onopvallende plek in de bevestigingsmail en in alle overige communicatie staat gewoon 30mb/s.
Gevolg is dat ik tegen mijn wil voor 2 jaar vast zit aan traag internet.

Gewenste oplossing

Aangezien Online aangeeft dat het niet mogelijk is de internetsnelheid te verhogen tot dichtbij de 30 mb/s wil ik van mijn contract af.
Geboden oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy

2 reacties

  1. Auteur
    Online.nl
    Datum
    Geachte A'dammer die snel internet nodig heeft,
    In goed overleg is een oplossing aangedragen voor uw klacht.
    Wij willen u vragen om de klacht op klachtenkompas te sluiten en de afhandeling te beoordelen.
    Met Vriendelijke Groet,
    Klantenservice Online.nl (NV)
  2. Auteur
    A'dammer die snel internet nodig heeft
    Datum
    Klacht is naar tevredenheid afgehandeld.

Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over Online.nl?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen