Klacht Online.nl: Trage internetverbinding

Nassir04

Ik heb internet besteld bij Online en de verbinding zou 30MB zijn en die is uiteindelijk 12MB. Heb verschillende malen contact gezocht met klantenservice om dat aan te geven. Nu zit ik met een supertrage internetverbinding die 20 euro per maand kost, maar men verwijst de hele tijd naar de algemene voorwaarden. Feit is dat de kwaliteit van internet onvoldoende is. Heb voorgesteld om een oplossing te zoeken naar een oplossing, maar men kon mij niet verder helpen. We moeten tot de conclusie komen dat de kwaliteit die gecommuniceerd wordt op de website niet haalbaar is in dit geval. Ik kan zelf niet veel veranderen aan de situatie. De enige oplossing is een hogere snelheid, maar op mijn adres kan 50mb niet verzorgd worden of naast de wijkcentrale die op 2km ligt van mijn huis. Dat laatste is geen haalbaar plan.

Ik heb een tweejarig contract bij Online. De eerste 12 maanden betaal ik 9,95 per maand en de laatste 12 maanden ga ik 24,95 betalen. Feit is dat de verbinding slecht is en ik kan niks doen om deze verbinding te verbeteren en zie het ook niet zitten om 2 jaar met een slecht functionerende verbinding te zitten. Ik wil beroep doen op de klantenservice van Online en vragen het contract om te zetten naar een eenjarig contract.

Online.nl
    Dossier doorgezet naar de juiste afdeling
    er wordt z.s.m. contact met u opgenomen.Met vriendelijke groet,
    Online.
    Beste Nassir04,
    Naar aanleiding van uw verzoek kan ik u het volgende meedelen.
    In de bevestiging van uw aanvraag is beschreven dat de verwachte snelheid op uw locatie tussen de 10 en 14 mb/s zal bedragen. Na ontvangst van deze bevestiging heeft u 7 werkdagen de tijd om kosteloos af te zien van het aangeboden contract. Hier heeft u voor zover ik kan opmaken geen gebruik van gemaakt waardoor de overeenkomst door beide partijen is overeengekomen.
    Vanwege de afstand tussen het aansluitadres en de wijkcentrale is het niet mogelijk om op uw locatie een hogere snelheid te kunnen leveren. Diverse metingen geven aan dat de verwachte snelheid tot aan het ISRA punt wordt behaald.
    Gezien bovenstaand gegeven kan ik niet met u meegaan in de gewenste oplossing om het abonnement met 1 jaar te verkorten.
    Het spijt mij u niet beter te hebben kunnen berichten.
    Beste Ricardo,
    Helaas heb ik dezelfde mail over het hoofd gezien. Heb overigens nergens een handtekening onder gezet. Is er sprake dan van een overeenkomst? Maar het zou Online sieren als jullie mee dachten over een oplossing, want feit blijft dat jullie verbinding slecht is. Daar gaat klantenservice over en dat als iemand mij vraagt naar mijn ervaring met jullie ik kan zeggen ja moet je doen. Uiteindelijk stelt een pdf met algemene voorwaarde niets voor. Het gaat om je service.
    Beste Nassir04,
    Ik heb voor u een melding gemaakt naar onze technische afdeling met het verzoek om uw verbinding te monitoren, en om na te gaan of een en ander kan worden verbeterd voor wat betreft de snelheid van de verbinding.
    Nassir04
    Beste Ricardo,Is het nog gelukt? Ik heb sinds je bericht niks meer vernomen van Online. Ben benieuwd naar het resultaat.
    Beste Nassir04,
    Volgens mijn gegevens zou de snelheid op uw locatie (israpunt) nu uitkomen op ongeveer 17mb. Op basis van de afstand tussen uw locatie en de centrale van 2.5km is dit het hoogst haalbare wat u kunt behalen.
    Ricardo - Online.nl

Ook een klacht indienen over Online.nl?