Opgelost door Online.nl: upgraden internetabonnement Online lukt niet

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 110102
Gebruiker
Diederik
Datum
6 reacties

Details

De klacht

Ik heb een 2-jarig 10 MB internet abonnement bij Online die een werkelijke snelheid van 2.5 MB aflevert. Ik zit op de helft van het contract.
Nu zijn er infra-werkzaamheden in de buurt geweest die de snelheden moeten verhogen (we wonen afgelegen). Alle adressen in het dorp genieten van sneller internet.
Volgens de postcode-check kan ik nu bij Online ook 30 of 50 MB abonnement afsluiten. Dit wordt om technische (?) redenen niet toegestaan! Het kan pas als ik uit het contract ben. Heb al contact met verkoop en klantenservice gehad maar kunnen/willen niet upgraden. Krijg niet een oplossing aangeboden. Krijg het gevoel dat het aan de systemen ligt o.i.d. Doen niet hun uiterste best.

De oplossing

Volgens de voorwaarden kan je met bijbetaling altijd het contract upgraden. Hier wil ook gebruik van maken. Ik hoef geen nieuw contract maar wil genieten van normaal internet (2,5 MB is wel erg laag). Natuurlijk betaal ik de meerkosten per maand.
Mocht het om een of andere redenen toch niet kunnen dan wens ik kosteloos te kunnen stoppen met het contract en een andere aanbieder te kunnen kiezen. Inmiddels kunnen we bij iedere aanbieder terecht voor normaal internet.

6 reacties

  1. Auteur
    Online.nl
    Datum
    Geachte Diederik,
    Wij hebben uw klacht in goede orde ontvangen.
    Er is een klachtdossier opgemaakt, welke in behandeling is genomen door een behandelaar. Uw contactpersoon zal hierover contact met u opnemen.
    Met vriendelijke groet,
    Klantenservice Online.nl
  2. Auteur
    Online.nl
    Datum
    Geachte Diederik,
    Wij hebben telefonisch contact met u opgenomen, helaas zonder succes.
    Wij zullen op een later moment nogmaals contact met u opnemen.
    Let op: wij bellen met een afgeschermd nummer.
    Met vriendelijke groet,
    Klantenservice Online.nl (JP)
  3. Auteur
    Online.nl
    Datum
    Geachte Diederik,
    Wij hebben telefonisch contact met u opgenomen, helaas zonder succes.
    Wij zullen op een later moment nogmaals contact met u opnemen.
    Let op: wij bellen met een afgeschermd nummer.
    Met vriendelijke groet,
    Klantenservice Online.nl (JP)
  4. Auteur
    Diederik
    Datum
    kunt u svp vanmiddag nog terugbellen?
  5. Auteur
    Online.nl
    Datum
    Geachte Diederik,
    In goed overleg is een oplossing aangedragen voor uw klacht.
    Wij willen u vragen om de klacht op klachtenkompas te sluiten en de
    afhandeling te beoordelen.
    Met Vriendelijke Groet,
    Klantenservice Online.nl (JP)
  6. Auteur
    Diederik
    Datum
    Prima afhandeling van de klacht. Wel jammer dat via Klachtenkompas moest.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Diederik
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Ook een klacht indienen over Online.nl?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen