Klacht Online.nl: Verhoging van abonnementsgelden zonder berichtgeving naar juiste e-mailadres

A. Brons

Vorige week zie ik, tot mijn grote verbazing, dat Online.nl de abonnementsgelden heeft verhoogd van € 24,95 naar € 28,50. Omdat ik hier niets vanaf wist heb ik hierover contact opgenomen met Online.nl via het informatieformulier op de website, waarna de klantenservice aangaf dat ik wel degelijk geïnformeerd zou zijn (medio april) en de termijn voor het verstrijken van het opzeggen van het abonnement reeds verlopen zou zijn (1 juni). Tevens gaven zij aan niets voor mij te kunnen doen.

Vervolgens heb ik mijn hele Hotmailaccount doorzocht, maar geen bericht van Online.nl gevonden waarin staat dat de abonnementsgelden zijn verhoogd. Omdat ik toch graag een afschrift wilde zien van het verkregen bericht heb ik vandaag telefonisch contact opgenomen. Wat bleek: blijkbaar had ik ergens een webmail van Online.nl waar het bericht naar toe is gestuurd. Dit is een webmail waar ik niet van op de hoogte was en die ik daarom nog nooit heb gebruikt. Tevens is alle eerste e-mailcontact (bevestiging en oplevering van het abonnement) wel via mijn Hotmailaccount gegaan.

Ik vind het erg slordig en onklantvriendelijk dat dergelijke belangrijke informatie inzake mijn overeenkomst wordt gestuurd naar een webmailadres waar ik nog nooit van gehoord heb (met een wachtwoord dat ik niet zelf heb aangemaakt) en afhankelijk is van de duur van de looptijd van het contract, in plaats van naar een 'periode-overstijgend' e-mailadres (in mijn geval mijn Hotmailaccount).

Omdat ik niet op de juiste en correcte wijze geïnformeerd ben, zie ik graag een creditering (met terugwerkende kracht) over de periode waarin de abonnementsgelden reeds zijn verhoogd tot het einde van de looptijd (31 augustus 2017) van € 3,55 per maand.

Online.nl
    Beste A. Brons,

Wij hebben geprobeerd u telefonisch te bereiken. Helaas is dat tot opheden nog niet gelukt. Om u zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn proberen we het later nogmaals.

Alexander van Online.nl
    Online.nl
    Beste A. Brons,

Vanmiddag hebben we telefonisch uw klacht besproken. In dit gesprek hebben we aanagegeven dat we u op de hoogte hebben gebracht van de prijswijziging per e-mail.

Ik wil hierbij uw klacht sluiten en u vriendelijk verzoeken om de afhandeling te beoordelen.

Alexander van Online.nl

A. Brons
Er is mij geen oplossing aangeboden. Online.nl is van mening dat ze mij op de juiste wijze geïnformeerd hebben (naar het Webmail adres) en willen mij hierin niet tegemoet komen. Jammer en onklantvriendelijk.

Ook een klacht indienen over Online.nl?