Opgelost door Online.nl: Verhuizing 200m verderop, internet opzeggen is een gedoe bij Online.nl

Miekelaa

Ik heb een abonnement bij Online.nl, aangesloten in februari 2013. Het is een jaar abonnement. Onverwachts ben ik rond april 2013 gaan inwonen bij mijn vriend, waardoor ik mijn abonnement van Online niet mee kon nemen. Ik heb geprobeerd het abonnement op te zeggen via de telefoon, maar dat gaat niet via Online. Ik moet een GBA uittreksel aanvragen bij de Gemeente om aan te tonen dat ik 200 meter verderop(!!) ben verhuisd, ik moet een kopie van het Telfort internetcontract (wat al in de woning aanwezig was) opsturen en ik moet 3 facturen van het Telfort contract opsturen. Via Telfort krijg ik geen kopie van het contract en kan ik de facturen niet inzien, omdat er iets mis is met het inloggen op de site (zijn al langere problemen mee). Elke keer dat ik aan de telefoon zat met Online, werd me gevraagd of ik het abonnement écht niet mee kon nemen.. Hooguit irritant.

De gewenste oplossing voor mij zou zijn, dat Online gewoon niet moeilijk doet met het GBA uittreksel en alle kopieën die ik mee moet sturen om mijn contract op te zeggen. Als ik ga inwonen bij mijn vriend (200 meter verderop!) en hij heeft al een internetcontract, dan is het logisch dat ik die van hem niet op ga zeggen. Ik betaal nu al bijna een haf jaar, zonder het internet te gebruiken.
Ik wil gewoon zonder poespas met GBA uittreksels en kopieën mijn abonnement opzeggen. Overal kan Online vinden dat ik verhuisd ben, waarom moet ik het dan nog aan kunnen tonen via het GBA uittreksel? Waarom moet ik via 4 kopieën laten zien dat ik een andere internetprovider heb?

Online.nl
    Beste mevrouw Sprenkeler,
    We hebben deze verificaties helaas in het leven moeten roepen vanwege de veelvoudige fraude die ermee gepleegd wordt. We zijn tevens de enige provider die in uw specifieke geval kosteloos het contract ontbinden. We hebben telefonisch afgesproken dat u ons per e-mail een bewijs stuurt van inschrijving op uw nieuwe adres. In dit geval is een brief op uw naam met het nieuwe adres voldoende. We zullen uw contract dan zo spoedig mogelijk ontbinden.
    Online.nl Klantenservice
    Miekelaa
    Zoals ik al aangaf in het telefonische gesprek, ik ben blij met deze oplossing! Dit maakt het veel makkelijker. Chapeau.

Miekelaa

Ook een klacht indienen over Online.nl?