Opgelost door Online.nl: Volgens consumentenbond kan ik ontbinden, online.nl werkt niet mee.

Status
content Opgelost
Klachtnummer
# 265304
Gebruiker
Mutlu2018
Datum
3 reacties

Details

De klacht


Een internet abonnement afgenomen bij online.nl. Eerste dag had ik meteen spijt. Verbindingsproblemen. Ik wilde de ovk ontbinden. Dat kon niet. ik had het binnen 2 weken moeten doen volgens online.nl. Ik had 3 weken op levering moeten wachten. Geldt de termijn van 2 weken niet na ontvangst?
Ik gaf me zelf de schuld. Had ik maar niet voor de goedkoopste moeten kiezen. 2 jaar lang moest ik het doen met internet die steeds maar uitviel.
Ik zag op de site van consumentenbond dat de prijzen verhoogd zouden worden en dat zou de consument recht geven om de ovk te ontbinden. Ik wilde hier gebruik van maken. Informeerde bij online.nl wat er waar van was en hoe ik het moest doen. Ik ben zo een maand aan de lijn gehouden. Nu heb ik een bericht gekregen dat het wel kon, maar et moest voor 1 juni gebeuren. Ze zouden mij hiervan op de hoogte gehouden hebben dmv een mail. Ik heb die mail niet ontvangen. I heb gevraagd naar welk adres het gestuurd is. Wanneer is het gebeurd? Misschien aangekomen bij ongewenst of dergelijks?

De oplossing

Ik heb genoeg van steeds wegvallende verbinding. Ik voel me voor de gek gehouden. Meest logische oplossing zou volgens mij ontbinden ovk zijn.

3 reacties

  1. Auteur
    Online.nl
    Datum
    Beste T Ordek,

    Vanmorgen heb ik u telefonisch proberen te bereiken, helaas is dit niet gelukt. Het contacttelefoonnummer wat u aan ons hebt doorgegeven is niet in gebruik.

    Graag aan u de vraag om ons een telefoonnummer door te geven zodat wij met u uw klacht telefonisch kunnen bespreken.

    Met vriendelijke groet,

    Ali van Online.nl
  2. Auteur
    Mutlu2018
    Datum
    Wij "bespreken" het al anderhalf jaar. Hoe lang gaan we nog bespreken? Ik wil actie. Ik ben autistisch. Ik kan niet praten. Al bijna 2 maanden doet online.nl om een mailadres te noemen waar het heen gestuurd is. Ik heb geen mail ontvangen waarin staat dat ik kan ontbinden. Ik hoop dat consumentenbond klachtenkompas of een derde mij kan helpen.
  3. Auteur
    Mutlu2018
    Datum
    Ik weet mijn klantnummer niet. Ik ken dat mail adres niet. Om tijd te rekken is er vast naar een verkeerd adres gekeken.
    Mijn adres is:[adresgegevens verwijderd door moderator]
    geld wordt afgeschreven van: [bankrekening verwijderd door moderator]

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Mutlu2018
Datum
Uiteindelijke oplossing
Het abonnement is ontbonden. Ze zijn afspraken nagekomen. Ik heb nog even gewacht op een verrasings eindrekening. Die is niet gekomen. Hoop dat het niet als nog komt. Ik had toch liever gewild dat we zonder tussenkomst klachtenkompas tot een oplossing zouden komen.
Status
opgelost
Beoordeling
content

Ook een klacht indienen over Online.nl?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen