Klacht Online.nl: VPN verbinding met modem/router van online.nl

A.J.J. van Dijck

Goedemiddag.
Ik heb een nieuw contract afgesloten bij online.nl. Vanochtend wilde ik een VPN verbinding opzetten, echter dien je hiervoor een aantal poorten door te zetten binnen je router, zodat de externe PC het juiste VPN adres weet te vinden. Hierover heb ik 2x telefonisch contact gehad met online.nl, beide keren werd me verteld dat dit mogelijk was, echter vertelde de eerste medewerker wel dat er restricties zijn op NAT (Online.nl gebruikt zelf namelijk al een aantal poorten). Nadat ik het na 3 uur proberen niet voor elkaar kreeg, opnieuw contact opgenomen. Mijn verzoek werd simpel afgewezen dat er geen ondersteuning was op dit vlak, en het maar met forums moet proberen. Echter zit het probleem niet in de instellingen, maar in de firmware van online.nl, zij blokkeren dit namelijk op e.o.a. manier (misschien veiligheid??!). En er is geen medewerker die mij hierover te woord wil staan, allen verwijzen naar fora. Terwijl dit probleem softwarematig is.
Groet, Ron van Dijck

Graag de gewenste support zodat de poorten in mijn router kunnen worden doorverwezen, of een nieuwe router waar ik dat zelf kan. Ik ben absoluut geen leek, en heb geen genoegen met een antwoord dat ik zelf alle fora dien raad te plegen. De oorzaak zit hem in het feit dat online.nl deze mogelijkheid blokkeert, hier kan de rest van de wereld mij niet mee helpen helaas, enkel online.

Online.nl
    Beste meneer van Dijck,

Bedankt voor het melden van uw klacht. Er is een klachtdossier opgemaakt, welke in behandeling is genomen door een behandelaar. Uw contactpersoon zal hierover contact met u opnemen.

Met vriendelijke groet, Klantenservice Online.nl
    A.J.J. van Dijck
    Online heeft mijn klacht inmiddels in behandeling genomen... Momenteel ben ik nog steeds afwachtende... Het kennisniveau van de medewerkers verbaasd me telkens weer, daar zij geen enkele deskundigheid hebben betreft de hardware die online levert.
    Online.nl
    Beste meneer van Dijck,

Heden hebben wij telefonisch contact met u opgenomen, en een oplossing aangedragen voor uw klacht.
    Wij hopen uw klacht naar tevredenheid te hebben opgelost.
    Wij hebben de status van uw klacht aangepast. Kunt u dit nog bevestigen, zodat ook wij het dossier kunnen sluiten?
    Bedankt!

Stefan
    Klantenservice Online.nl

Ook een klacht indienen over Online.nl?