Klacht Online.nl: Wifi prestaties ver onder de maat en technische klantenservice zonder kennis.

e

Het wifi van de ZyXEL modem van Online.nl is dramatisch slecht in vergelijking met bijvoorbeeld de Experia Box V10. De snelheid, zowel down- als upload, is vele malen lager dan de aangeboden snelheid via een ethernet kabel, zelfs indien je de laptop/telefoon een speedtest laat uitvoeren naast de modem is de snelheid nog geen 30% van de bekabelde snelheid en minder dan 1% bij een afstand van ongeveer 10 meter. Daarnaast is de wifi radius zo ontzettend onder de maat dat gebruik maken van het wifi netwerk op een andere plaats, dan de locatie van de modem, vrijwel onmogelijk is. Ik heb meerdere malen het kanaal van de modem veranderd, hem aan en uit gezet en gereset. Ook heb ik meerdere malen contact opgenomen met de technische klantenservice van Online.nl die blijven volhouden dat de oorzaak externe factoren zijn en niet hun modem ondanks het feit dat ik voorheen vele malen snellere én betere Wifi heb gehad met de Experia Box v10 van KPN. Ik vind het dan ook schandalig en uitermate klant onvriendelijk dat zodra hun script ophoud ik niet de service of het advies krijg om het probleem op te lossen én het feit dat ik een modem krijg toegestuurd die zo onder de maat presteert.

De daadwerkelijke oorzaak van het probleem vinden en oplossen.

e
    Wat ongelooflijk teleurstellend dat ik weer precies hetzelfde irrelevante antwoord krijg als bij het telefonische contact. Schijnbaar is het onrealistisch om te verwachten dat er een goed beargumenteerd antwoord gegeven kan worden op mijn voorgaande klacht, daarom nogmaals, puntsgewijs, de problemen:
    1. Hoe verklaart u dat de Wifi snelheid NAAST de router 30% van ethernet internet snelheid is.
    2. Hoe verklaart u dat, ondanks zowel de constructie van mijn huis als haar inboedel de afgelopen week geen centimeter verplaatst is, ik vorige week in elk hoekje van mijn huis zowel fatsoenlijk internet bereik als snelheid ondervond met de KPN experia box v10 en ineens, sinds de aanschaf van jullie modem, zowel de snelheid als het bereik mijn Wifi ontzettend slecht is ondanks dat de bekabelde internet snelheid het perfect doet.
    3. Waarom kan de klantenservice mij niet voorzien van gepaste service m.b.t. hun eigen product en krijg ik continu het ingestudeerde, ongefundeerde antwoord 'omgevingsfactoren' op elke vraag die ik stel, erg onprofessioneel.

Ook een klacht indienen over Online.nl?