Opgelost door Online.nl: Zelfs de opzegging lukt niet . . . . . .

Wouter de Waal

Ik ben al zo'n 15 jaar klant bij Online.nl eerst de voorgangers Wanadoo en Orange. Nu dus Online.nl. Nadat de site ons een zeer hoge internetsnelheid beloofd via de postcodechecker, blijkt hier nog niet eens de helft van geleverd te kunnen worden.
Uren lang aan de helpdesk gehangen, zou teruggebeld worden, is nooit gebeurd.
Dan de opzegging: is niets over te vinden via de website, dus bellen met de helpdesk. Zij proberen me terecht te behouden, maar de keuze is gemaakt. Er volgt echter geen bevestiging. Dus weer bellen met de klantenservice.
De opzegging wordt glashard ontkend, maar later zegt men toch toe de afspraak te ontbinden.
Vervolgens volg de bevestiging van de opzegging op, jawel, de verkeerde datum. Helpdesk weer gebeld. Nee hoor, het kan toch niet worden opgezegd, waarom is vaag verhaal, de leidinggevende heeft gesproken, maar weigert aan de telefoon te komen.
Na zoveel jaren klant van dit bedrijf zou ik graag klantvriendelijk behandeld willen worden.

Ik zou het heel fijn vinden om nu een keer klantvriendelijk te worden behandeld. Na al die jaren aangesloten zijn geweest, wil men zelfs de opzegging van (ik meen 18) juni niet doorvoeren. Ik hoef geen geld terug, na de opzegging betaal ik gewoon ook de opzegtermijn. Dus graag zie ik dat de opzegging per 18 juni wordt doorgevoerd in plaats van per 17 augustus.

Online.nl
    Beste Wouter de Waal,

We hebben uw klacht in goede orde ontvangen. Er is een klachtendossier aangemaakt en een contactpersoon aangesteld. Deze contactpersoon zal zo snel mogelijk contact met u opnemen.

Wij doen ons uiterste best te zorgen voor een goede oplossing.

Kim van Online.nl
    Wouter de Waal
    Ok, heel fijn, dan wacht ik dat even af.
    Online.nl
    Beste meneer de Waal,

We hebben vandaag telefonisch contact gehad. Zoals afspraak zullen wij als opzegdatum 16/07/16 aanhouden. Dit word momenteel verwerkt in ons systeem.

Als u nog vragen heeft dan horen wij dat graag van u.

Sachin van Online.nl
    Wouter de Waal
    Er is snel en goed gereageerd: eerst telefonisch en vervolgens via de email. Dat is zoals het hoort.
    Ze hebben de zaak goed bekeken en toonden begrip. De opzegging is behandeld zoals het formeel zou moeten; na de opzegging volgt nog een opzeggingstermijn. Als ze ECHT hadden willen scoren, dan hadden ze de opzegtermijn ook geschrapt, dan geef je nog een cadeautje als tegemoetkoming in de sores.
    We kijken nog wel even of de afwikkeling verder juist verloopt.