Opgelost door Onsaanbod.direct: Het bedrijf is niet bereikbaar via mail en telefoon mbt annuleren van het contract.

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 355906
Gebruiker
GeelGroen
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Vrijdagavond 15 maart zijn we gebeld door de consumentenenergievergelijker. Vorig jaar zijn we in de Mediamarkt overgestapt (daar was toen iemand die dat regelde) naar een andere energieleverancier en ze belden nu op met een nieuw aanbod voor Eneco. Dat klonk op zich goed, maar ik twijfelde achteraf of ze wel betrouwbaar waren. Je kan binnen 14 dagen de opdracht annuleren. Toen ik ging zoeken kwam ik op klachtenkompas ook iets tegen over hen. Dus meteen terug gebeld dat ik wilde annuleren. Dat zouden ze doen, maar daar heb ik geen bevestiging van ontvangen.
Daarom per mail nogmaals bevestigd dat ik wilde annuleren, maar kreeg een melding terug van gmail dat de mail niet afgeleverd kon worden (Connection refused). Dit vond ik vreemd, dus daarom Eneco net gebeld en die hadden geen contract van ons ontvangen.
Daarom de Consument Energie Vergelijker weer gebeld (0757728140), maar dat nummer is niet bereikbaar. Dus ik vertrouw het niet.
Eneco gebeld en die hebben geen contract van ons. Dus misschien is het meteen ingetrokken, maar dat wil ik wel zeker weten.

De oplossing

Annuleren van het contract met Eneco en dit bevestigen aan mij.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Onsaanbod.direct hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

1 reactie

  1. Auteur
    GeelGroen
    Datum
    Later op de middag werd er wel opgenomen op bovengenoemd telefoonnummer, alleen vanuit een ander bedrijf (MKB Consument Advies) die ook in het system kon en onze gegevens kon zien:
    Bij dezen bevestig ik dat uw aanbod van de Eneco is geannuleerd.
    Het aanbod (Eneco Consumenten EuropeseWind & Gas 4 jaar) wordt hierbij dus niet voortgezet en hoeft u bij dezen niet als overeenkomst te beschouwen. Hierbij treft u onderaan deze mail een bevestiging hiervan.
    Mocht u nog verder vragen of opmerkingen hebben, horen wij die graag en staan wij u graag te woord via: 075-7728140.

    Een paar dagen later kreeg ik als reply op mijn mail nog vanuit een gmail adres het volgende binnen: de overeenkomst is geannuleerd
    Waarschijnlijk was dit nav de mail die ik naar sales@deconsumentenergievergelijker.nl gestuurd heb

    Dus klacht lijkt opgelost, wel vaag qua gmail adres en andere bedrijfsnaam...

Uiteindelijke oplossing

Auteur
GeelGroen
Datum
Uiteindelijke oplossing
Dat ze het contract geannuleerd hebben. Even afwachten of dat ook echt zo is.
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Ook een klacht indienen over Onsaanbod.direct?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen