Klacht Onsaanbod.direct: Misleiding

Wetering83

Vandaag gebeld door een man van Voordeel Connect (onsaanbos.direct).
Hij zei dat ik kon bezuinigen. Stelde een aanbod op (Green Choice) en stuurde dat op. Hij verzocht me om de link aan de klikken, waarmee ik het contract dus daadwerkelijk afsloot, maar dat had ik zo snel niet gelezen/duidelijk. Gelukkig ben ik bekend met de 14 dagen bedenktijd. Ik heb na het gesprek de tarieven vergeleken met mijn huidige energietarieven en blijk voordeliger uit te zijn met mijn huidige contract. Maar ontbinden was dan weer moeilijker dan met 1 druk op een link.
Via mail een herroeping gedaan. Belt de bewuste verkoper mij binnen een kwartier terug "om verhaal te halen". Gelukkig stond mijn excel met berekeningen nog open. Dus had ik mijn woord nu wel klaar. Hij kon niet anders dan begrijpen waarom ik er vanaf wilde, en verzocht me ook een afmelding te sturen naar Green Choice. Waarom dan? Het loopt toch via jullie? Nee hoor, mevrouw, uw contract loopt bij Green Choice. Lekkere service.

Mijn grootste issue is geweest dat hij me min of meer dwong om de link te klikken en ik daarmee dus meteen een contract afsloot.

Daarnaast dus het feit dat hij niet op de hoogte was van mijn huidige kosten terwijl hij beweerde alle gegevens te kunnen inzien. En ik daarmee dus duurder uit zou zijn.

Omdat ik dus alles heb uitgerekend weet ik hoe het zit. Maar een ander zou daar niet de tijd voor nemen of hebben of simpelweg niet weten hoe je kan berekenen en dus hogere kosten hebben. Niet netjes.

Inmiddels heb ik zelfstandig het contract kunnen herroepen.

Wij vinden dat Onsaanbod.direct hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over Onsaanbod.direct?