Klacht Ontstoppings R-ss: Berekenen van excessieve tarieven die niet tevoren met de klant zijn overeengekomen.

Gebruiker1543495785

De verstopte afvoer is onze keuken is op 17 mei 2019 verholpen door het bedrijf Riool Snel Service. Een zelfstandige aangesloten bij RSS (de heer Mel) heeft de klus uitgevoerd.

Op de website staan geen contactgegevens behalve een telefoonnummer. Bij telefonische opdracht werden alleen de voorrijkosten van € 35 genoemd. Ter plekke bleek echter het ontstoppen van een keukenafvoer € 189 te kosten! Met veel tegenzin gingen wij akkoord.

Nadat de klus binnen een half uurtje was geklaard werd de factuur opgemaakt. In het starttarief zat slechts een kwartier arbeid. Het extra kwartier werd aangerekend voor € 29,90 (een uurtarief van € 140!).

Het gebruik van een stofzuiger kostte nogmaals een extra € 45. Ook dat was een verrassing. Een stofzuiger zal een monteur elke keer nodig hebben bij een verstopte afvoer. Dit bedrag hoort gewoon in het standaardtarief te zitten. Een timmerman betaal je ook niet voor het gebruiken van een hamer.

In totaal kwam de factuur, inclusief BTW uit op € 361,17 voor een half uur werk!

De monteur voelde natuurlijk al nattigheid door tevoren op de factuur al de vakjes voor ondermeer "akkoord met factuur" aan te vinken.

Wij hebben de monteur gezegd dat dit een schandalige vorm is van het misbruik maken van de situatie. Een verstopte afvoer in de keuken is voor elk huishouden heel lastig. Vanzelfsprekend mag een bedrijf aan deze service geld verdienen. Dit bedrag staat echter in geen verhouding tot de tijd die ermee is gemoeid.

Nog slechter is dat het bedrijf zich verstopt achter een telefoonnummer en geen contactgegevens verstrekt. De ZZP-ers moeten maar de discussie met boze klanten aan als ze de rekening krijgen gepresenteerd.

Gelukkig is er concurrentie. Er zijn ook aanbieders die de klus voor € 105 inclusief BTW kunnen klaren. Zie bijvoorbeeld: https://www.rrs.nl

Teruggave van de helft van het betaalde bedrag.

Wij vinden dat Ontstoppings R-ss hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over Ontstoppings R-ss?