Klacht Ontstoppings R-ss: Ontstopping niet gelukt en zeer slechte ervaring + onfatsoenlijk behandeling R-SS

DiVo54

Zeer slechte ervaring en onfatsoenlijk behandeling via "Riool Snel Service" ervaren. Dit nadat een afvoer verstopt bleek.
Ooit heeft "Riool Reinigings Service"geholpen (positief), maar ik wist de naam niet meer. Het eerste bedrijf stond bovenaan in de zoekmachine en leek er verdacht veel op.... (!) Mijn zoektermen waren 'ontstoppen' en mijn woonplaats. Want je gunt een lokale ondernemer toch als eerste de opdracht.
Helaas heeft het bedrijf wat ik inschakelde zo'n beetje voor elke plaats opgenomen in de website middels hun naam "http://r-ss.nl/xxx", waarbij die drie x-jes de plaatsnaam zijn.
De monteur kwam vrij snel, dus dat leek positief. Hij was (mondeling) erg hulpvaardig, maar zijn apparatuur werkte niet goed. Dat kostte zeker 20 minuten extra. Maar bovenal: de afvoer bleef net werken, dus was de verstopping NIET opgelost. Ik moest wel betalen, alleen niet het standaard tarief, maar enkel de uren en voorrijkosten. Als ik er problemen mee had, moest ik het 'kantoor' maar bellen. Ik kreeg een zeer slachte kopie van een orderbon met daarop de bedragen. Hij telde alles op en verrekende de BTW. Later zag ik dat ook 21% over de voorrijkosten berekend waren, wat niet is toegestaan.
Een dag later belde ik het bedrijf om te vragen hoe dit op te lossen. Er zou een andere monteur komen, maar die kwam niet. Dus weer gebeld en er zou een monteur de volgende morgen komen tussen 8 en 9 uur. Niemand gezien! Ook na weer een telefoontje.... Daarna gevraagd om de manager te spreken, maar die was er zaterdags niet. Vanmorgen 20 a 30 keer gebeld. Steeds direct neergelegd of zogenaamd doorgeschakeld. Maar na 10 minuten wachten bleef het stil. Bij de laatste keer bellen hoorde ik zacht mijn achternaam noemen door een collega, met andere woorden: niet antwoorden op deze beller....
Daarom verder gaan kijken:
Op de site staat geen KvK nummer (verplicht!), geen adres, geen mail-gegevens, geen leveringsvoorwaarden; enkel het 'centrale' telefoonnummer. Onbeschoft om zo met klanten om te gaan, foute berekening kosten (BTW over voorrijkosten), slechtwerkende apparatuur en probleem niet opgelost. Dus nu maar deze weg ingeslagen om ook anderen hiervoor te waarschuwen. Zonde van mijn geld, maar ik maak er verder werk van. Politie kan geen aangifte opnemen, omdat het een civiele zaak is, maar verwees wel naar de Fraude Helpdesk.
Om het bedrijf te benaderen via mail of post met de KvK gebeld. Blijkt dat het bedrijf niet is aangemeld onder R-SS, RSS of Riool Snel Service...

Sowieso wil ik mijn geld terug wegens wanprestatie. Over voorrijkosten mag geen BTW berekend worden.
Belangrijker: ik wil anderen voor dit bedrijf waarschuwen en hoop dat dit bedrijf stopt met de illegale en onfatsoenlijke werkwijze.

Wij vinden dat Ontstoppings R-ss hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over Ontstoppings R-ss?