Opgelost door Onvz Zorgverzekeraar: Discriminatie acceptatie ONVZ

content Opgelost
Jenny1961

De aanvraag ONVZ optifit verzekering voor mijn vrouw is afgewezen + aanvraag ONVZ tandfit C voor mij afgewezen. Op basis van medische vragenlijst die blijkbaar vrij interpreteerbaar is. Telefonische vragen als ‘hoelang heeft u de kronen al en waar staan ze exact’. Deze kronen en brug heb ik al +/- 10 jaar. Zijn in prima staat.Gebit is al jaren 100% in orde en is er nooit overige behandeling nodig geweest. Dit kan worden nagevraagd bij de tandarts. Op dit moment tand Royaal verzekert bij Avéro . Gelijkwaardig aan Tandfit C. ONVZ geeft aan de aanvraag niet te accepteren omdat de zorgverzekering is bedoeld om je in te dekken tegen kosten waarvan je niet weet of je die ooit gaat maken. Het gaat niet om kosten die je al verwacht of waarop je een grotere kans hebt dan gemiddeld.
De optifit voor mijn vrouw werd niet akkoord bevonden ivm vermeende fysiotherapie behandeling voor artrose. Door deze aandoening is het risico op het maken van kosten voor fysiotherapie verhoogd. Mijn vrouw is herstellende van een bovenarmbreuk en daarvoor onder behandeling bij een fysiotherapeut (niet voor artrose!). Deze behandelingen stoppen op het moment dat de arm is hersteld, wat ook is aangegeven bij ONVZ. Voor de artrose in de vingers zijn geen fysiotherapeutische behandelingen mogelijk. Ook na nogmaals uitleg aan ONVZ blijft het eerdere besluit ongewijzigd.
Dit is het blijkbaar nogal ruim interpreteerbare acceptatie beleid van ONVZ. Gezonde mensen van achteraan de 50 weigeren omdat er wellicht een verhoogde kans zou zijn op... Gezien de onderbouwing van ONVZ lijkt het mi. meer op leeftijd discriminatie. We hebben op dit moment beide een aanvullende verzekering Royaal bij Avéro achmea en willen vanwege collectiviteitskorting overstappen naar ONVZ. Dit is wat onze intermediair ons heeft geadviseerd .U heeft de mogelijkheid om uw huidige zorgverzekering per 1.1.18 om te zetten naar een gelijkwaardige zorgverzekering van ONVZ zonder het beantwoorden van gezondheidsvragen. Wij willen ons graag verzekeren tegen kosten waarvan we niet weten of we die ooit gaan maken, maar mocht het nodig zijn we toch goed verzekerd zijn. Jonge mensen zullen waarschijnlijk niet kiezen voor Optifit maar zijn goed af met vrijekeuze startfit of extrafit. ONVZ Optifit met tandfit C lijkt ons inziens de enige gelijkwaardige zorgverzekering als de Royaal van Avéro en goed passend bij onze leeftijd.

Geen ondeskundige en wispelturige ONVZ medewerkers die een medische vragenlijst moeten interpreteren, vervolgens moeten oordelen over de aanvraag en acceptatie . Acceptatie van ONVZ van mijn vrouw voor de aanvullende vrije keuze optifit verzekering. Acceptatie voor tandfit C .

Beste heer Van Rijsbergen,
    Uw klacht nemen wij in behandeling. Wij nemen binnen 15 werkdagen contact met u op.
    Jenny1961
    14-12-2017 heeft ONVZ telefonisch contact opgenomen met de vraag of ik vragen had. Ik geef aan dat ik een klacht heb ingediend. O ja even kijken .... nee we blijven bij ons besluit.
    Einde gesprek.
    Geachte heer Van Rijsbergen,

Uw aanvraag is her-beoordeeld en als het goed is, heeft u daar inmiddels bericht over gekregen. Mocht u nog vragen hierover hebben, dan kunt u bellen naar ons Service Center, telefoonnummer 030 639 62 22 tussen 08.30 uur en 21.00 uur. Als u dan het kenmerk 171118-000021 vermeldt, kan de medewerker de betreffende gegevens erbij pakken. Of gebruik het contactformulier op onze website. Wij helpen u graag verder.

Yoka Verduin
    Cliëntenservice
    Jenny1961
    Ik ben gebeld met de mededeling dat ONVZ bij haar standpunt blijft. En of ik nog vragen had.
    Vraag me derhalve af of er dan wederom door dezelfde beoordelaar wordt her-beoordeeld, en op basis waarvan er dan nu opnieuw is her-beoordeeld?
    Geachte heer Van Rijsbergen,

Ik heb begrepen dat u gisteren door mijn collega de heer Michiel Birnie bent gebeld. Ik ga ervan uit dat dat gesprek u meer duidelijkheid heeft gebracht.

Yoka Verduin
    Cliëntenservice
    Jenny1961
    Ik ben inderdaad gebeld. Er is mij te kennen gegeven dat wij na een her-beoordeling nu wel worden toegelaten. Niet via PGGM&CO mijn pensioenverzekeraar die ons ONVZ collectief aanbood, maar via mijn huidige intermediair met wie Avéro de samenwerking heeft stop gezet.

Jenny1961
Zorgpolis voor mij en mijn vrouw.

Ook een klacht indienen over ?