Klacht Onvz Zorgverzekeraar: Gedupeerd door niet vergoeden reeds gestarte behandeling, na verkeerd geinformeerd door ONVZ.

IB

Op 10 april heb ik contact opgenomen met de helpdesk van ONVZ, voor 3 vragen, waaronder:
- Ik heb last van acne en wil hiervoor behandeld worden. Wordt dit vergoed?
Daar sprak ik een jongeman, die mij uitleg gaf over mijn drie vragen. Over de laatste vraag zei hij mij: 'U moet langs de huisarts om daar een doorverwijzing te krijgen voor de huidtherapeut naar keuze. Deze doorverwijzing zal u bij uw eerste declaratie moeten meesturen. Omdat u aanvullend verzekerd bent wordt dit volledig vergoed.' N.a.v. deze verkregen informatie heb ik een afspraak gemaakt met de huisarts en ben ik mijn behandelingen bij de huidtherapeut gestart. Na twee weken zag ik dat mijn ingeleverde declaratie tot mijn grote verbazing niet vergoed werd. Ik heb hierom op 24 april opnieuw gebeld voor uitleg. Hier vertelde een vrouw mij dat de declaraties niet vergoed worden, omdat ik 21 ben (volstrekt nieuwe informatie!!). Haar collega (de jongen die ik op 10 april aan de telefoon had) was al naar huis. Zij zou mij morgen terugbellen, als zij hem had gesproken.
Twee dagen later had ik nog steeds geen telefoontje ontvangen, dus heb ik zelf maar gebeld. Ik kreeg * aan de telefoon (die overigens weigert om de naam van haar mannelijke collega te noemen), die mij vertelde dat ik langs een dermatoloog had moeten gaan (opnieuw nieuwe informatie) voor een doorverwijzing en eventuele behandeling. Ik zou dus opnieuw naar de huisarts moeten voor een doorverwijzing naar de dermatoloog, die mij weer zou behandelen of doorverwijzen naar de huidtherapeut waar ik nu onder behandeling ben. Als ik die verwijzing mee stuurde, was het voldoende en werden mijn declaraties met terugwerkende kracht vergoed. Toen ik haar vertelde dat mij dat niet zo effectief meer leek, omdat ik al bij de huidtherapeut onder behandeling ben (chemische peelings) en ik het niet zag zitten om een nieuwe behandeling te starten bij een dermatoloog, ging zij even bellen bij de backoffice. Toen ik haar terug aan de telefoon kreeg, vertelde zij mij dat mijn declaraties sowieso niet vergoed gaan worden, omdat ik 21 ben (bijzonder, we hadden het net nog over doorverwijzing bij de dermatoloog). Ook vertelde Anouk mij dat het haar onwaarschijnlijk leek dat haar collega mij verkeerde informatie heeft gegeven, omdat hij 'altijd opleest wat er op de site staat'. Wordt hiermee verondersteld dat ik lieg?

*[naam medewerker verwijderd door beheerder]

Ik ben zeer ontevreden over de manier waarop ik te woord ben gestaan door de verschillende werknemers van ONVZ. Ik heb gebeld om (juiste) informatie te krijgen en ben in de veronderstelling dat ik die ook krijg. Ik ben met die gedachte de behandeling gestart en blijk nu pech te hebben. Ik heb niet voor niets een dure aanvullende verzekering. Ik betaal elke maand veel geld, omdat ik met dit soort zaken te kampen heb en verwacht dan ook vergoeding voor bepaalde zaken, zeker als mij dit verteld wordt. Ik zou graag willen dat er nogmaals naar deze zaak gekeken wordt en dat er contact met mij wordt opgenomen over de verzekeringsclaim.

IB
    Vrijdagavond kreeg ik reactie van onvz, waarin zij mij vragen contact met hen op te nemen. Echter moest er nog wel even bij vermeld worden dat het hen toch echt zeer onwaarschijnlijk leek dat hun collega mij verkeerde informatie heeft gegeven. Voel mij nog steeds niet heel serieus genomen. Wordt vervolgd..?
    Onvz Zorgverzekeraar
    Geachte mevrouw Van Biemen,

Uw klacht hebben wij in behandeling genomen. Wij hebben u per e-mail geïnformeerd op uw separaat ingediende klacht per e-mail met referentie-nummer 190426-000771.
    Ik verzoek u op de e-mail te reageren.

ONVZ

Ook een klacht indienen over ?