Klacht Onvz Zorgverzekeraar: ONVZ maakt rommel van rekeningen

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 257317
Gebruiker
WG1990
Datum
2 reacties

Details

De klacht

Ik ben een man van 26 jaar en gebruik sinds 2015 het ADHD medicijn Strattera (Atomoxitine). Ik ben verzekerd bij ONVZ verzekeringen qua ziektekosten. In 2015 heb ik een schrijven ontvangen van de ONVZ, dat ik, behoudens mijn eigen risico, de kosten voor deze medicatie krijg vergoed, buiten de basisverzekering om. Dit is ook in 2016 nogmaals via de mail bevestigd. Tot op heden echter levert deze vergoeding problemen op en heb ik inmiddels zelf een betalingsregeling moeten treffen voor het oplopen van de kosten van de medicatie DIE NOTA BENE DOOR DE VERZEKERAAR ZOU WORDEN VERGOED. Het openstaande saldo staat momenteel op €819,93, maar ONVZ heeft er zo'n rommeltje van gemaakt, dat op mijn inlogpagina een compleet ander bedrag staat, te weten €466,89. Kijk ik op de diverse facturen die openstaan, dan zie ik:
Reden afwijzing: Deze kosten vallen niet onder de dekking van uw verzekering.
Inmiddels ben ik overgestapt naar een andere verzekeringsmaatschappij, waar ik zeer tevreden over ben, maar er hangt dus nog steeds eem zwaard van Damocles boven mijn hoofd, waar ik inmiddels meer dan 50 telefoontjes, waarvan sommige een dagdeel hebben geduurd, en een ruime week van mijn leven bezig met de afhandeling van zaken van het ONVZ..... Elke keer dat ik weer medicatie nodig had leverde dat zo'n 4 telefoontjes op mijnerzijds om de boel in orde te krijgen, werd mij dat ook beloofd, maar tot nu nooit opgelost.

De oplossing

Vrijwaring van de kosten voor mijn medicatie bij het ONVZ, zodat de rekening tandheelkundige zorg die nog openstaat kan worden betaald. (als ik dat nu wil doen gaat de betaling in zijn geheel naar de "openstaande" kosten voor mijn medicatie en dat is dus niet correct!) Daarnaast ben ik inmiddels zo lang bezig met het rechtzetten van deze casus dat ik zeker enige compensatie verwacht!
IK WIL HIER VANAF ZIJN!

2 reacties

  1. Auteur
    Onvz Zorgverzekeraar
    Datum
    Beste heer Goudswaard,
    Het spijt ons te lezen dat u zo ontevreden bent. Wij nemen uw klacht direct in behandeling, u hoort binnen enkele dagen van ons.
    Met vriendelijke groet,
    ONVZ Zorgverzekeraar
  2. Auteur
    Onvz Zorgverzekeraar
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    U ontving van ons antwoord op uw klacht op 7 april 2017 per e-mail. Wij vertrouwen erop dat uw klacht hiermee is opgelost. Wanneer u nog vragen heeft over deze kwestie, neemt u dan contact met ons op?

Uiteindelijke oplossing

Auteur
WG1990
Datum
Uiteindelijke oplossing Dat ik nog steeds meer dan 100 euro eigen bijdrage moet betalen, terwijl er meermalen is doorgegeven en op schrift is gesteld dat mijn medicatie wordt vergoed. Er wordt nu een deel van hun vordering kwijtgescholden, omdat ze het zelf niet meer terug kunnen vinden in hun administratie; dit geeft m.i. wel aan hoe slordig men bij ONVZ met cliënten en hun verzekeringsaangelegenheden omgaat!!!
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry