Klacht Opel Hekkert: Importeur beroept zich op niet laten onderhouden auto bij Opel dealer bij klacht defect

DAHM Mercks

Op 17-02-2016 ben ik de trotse eigenaar geworden van een nieuwe Opel Insignia kenteken JD-674-B. De auto is aangekocht via Crombag auto's in Geleen omdat ik daar mijn vorige auto tegen de beste prijs kon inruilen en ik al jaren erg tevreden ben over Crombag auto's. Vertrouwen in Hekkert Sittard had ik niet omdat mijn inruilauto binnen een half uur € 2.000 meer waard was geworden nadat ik na onderhandeling had aangegeven dat ik nog even verder zou kijken. Crombag heeft hiervoor zaken gedaan met Opel-dealer Driessen in Eindhoven, die ook het rijklaar maken van de auto verzorgd heeft. Vervolgens is de auto altijd voor onderhoud bij Crombag geweest, waarbij het onderhoud conform het Opel-boekje is gedaan. Het onderhoudsboekje is bijgehouden.
Op 12-10-2018 heeft mijn NAVI 900 Intellilink besloten ermee te stoppen. Het ene moment functioneerde nog alles en het andere moment werd ik geconfronteerd met een zwart scherm. Ik heb mij op 13-10-2018 meteen met dit defect gemeld bij Crombag auto's. Zij hebben op maandag 16 oktober contact gezocht met Hekkert auto's in Sittard. Conclusie was dat de auto bij Hekkert Sittard uitgelezen moest worden. Dat is gebeurd op 23-10-2018. Klantnummer 1038762, ordernummer 4-99866. De conclusie hiervan was er sprake was van een defect aan het combi-instrument, dat zou vervangen moet worden ivm een cluster defect aan het paneel. Ook werd gezegd dat dit nooit voorkwam en dat dit uiterst vreemd is. Kosten ruim € 1.500.....Vervolgens heeft Hekkert Sittard op 25-10-2018 een verzoek om coulance gedaan bij de importeur. Helaas kreeg ik vandaag het bericht dat dit verzoek is afgewezen omdat mijn auto niet onderhouden is bij een Opel-dealer. Vervolgens heb ik op 26 oktober een klacht ingediend bij Opel Nederland. Deze is bovendien ook nog aangetekend verstuurd. Op 26 november ontving ik bericht dat er niks vergoed wordt. Ik ben het hier niet mee eens om meerdere redenen:
- de auto heeft alle beurten gehad maar deze beurten zien niet op het navigatiesysteem. Het feit dat de auto niet bij een Opel-dealer is onderhouden vind ik dan ook geen steekhoudend argument. aangezien zij ook de beurt volgens het boekje zullen doen.
- het gaat hier om een defect gaat dat ik als gebruiker niet veroorzaakt kan hebben door het simpelweg gebruiken van mijn auto en het navigatiesysteem.
- Ten derde beroep ik mij op Burgerlijk Wetboek 7, in het bijzonder de artikelen 17 en 21:1 en het conformiteitsvereiste

Kosteloos navigatie laten maken

Opel Hekkert
    Goedemiddag,

Bedankt voor uw reactie aan Hekkert Autogroep.

Jammer om te vernemen dat uw elders aangekochte Opel niet volledig aan de wensen voldoet en dat u niet tevreden bent over de kwaliteit. Om deze reden vinden wij het spijtig dat u dit kenbaar maakt via dit medium terwijl de collega's in de vestiging Sittard u netjes te woord hebben gestaan en advies hebben gegeven. Opel Nederland hecht veel waarde aan loyaliteit in de Aftersales vandaar dat de coulance regeling is afgewezen.

Hekkert Autogroep

DAHM Mercks
Een commercieel praatje zonder enige klantgerichtheid ! Dan maar via rechtsbijstand !

Ook een klacht indienen over Opel Hekkert?