Klacht Opel Nederland: Ontwerpfout in motor Opel Vivaro

EricHillaert

Ik heb begin oktober een 2e hands, net 7 jaar oude Opel Vivaro gekocht. Na enkele maanden moest een een dieselinjector vervangen worden. OK kan gebeuren. Enkele weken later echter moest er weer 1 vervangen worden, en weer anderhalve maand later waren de andere 2 aan de beurt. Een prijzige reparatie, en had dat niet in 1 keer gemoeten gezien de bekendheid van Opel met een ontwerpfout dat dit veroorzaakte.
Enig uitzoekwerk van mijn kant bracht namelijk aan het licht daar er een ontwerpfout(dus geen productiefout) in de motor zit waardoor dit probleem veroorzaakt wordt. In het Verenigd Koninkrijk, hebben Vauxhall, Renault en Nissan de fout erkend en gezorgd voor een oplossing voor de eigenaren op basis van of leeftijd (7 jaar) of gereden KM's (400 000). De autois overigens een samenwerkingwerkingsverband van Opel, Renault en Nissan.
Opel NL zegt dat er een regeling was tot 7 jaar oud, maar omdat de auto nooit gezien is in het Opel onderhoudsnetwerk ze niets voor mij kunnen betekenen

Op basis van de ekende ontwerpfout dat de oorzaak was van het problem met de dieselinjectoren, had ik dus nooit 3 reparaties moeten hebben laten doen maar alles in 1 keer, dit heeft voor mij onnodige meerkosten gegeven!

Waarom in andere landen wel een oplossing niet alleen op basis van leeftijd maar ook op basis van km's. (Europese rechtsongelijkheid?) waardoor mijn auto ook in aanmerking was gekomen voor een compensatie om dit problem te verhelpen

Ook een klacht indienen over Opel Nederland?