Klacht Opel Nederland: Opel versnellingsbak probleem - M32 Generatie 1 - 6-bak

NIghtHawk

Het gaat om een type M32 6-versnellingsbak generatie 1 dat gebruikt is in verschillende Opel modellen en ook in andere merken. De versnellingsbakken zijn door Opel met de bosjes omgeruild onder coulance. Maar omruilen is uitstel van de problemen. Omdat deze versnellingsbakken vanuit de fabriek geleverd zijn met een te grote voorspanning op de lagers waardoor deze stuk lopen na verloop van tijd. Er ontstaat schade al in in vroeg stadium bij normaal gebruik.
De eerste symptomen zijn geluid als je gas geeft in de 5de en de 6de versnelling. Vervolgens als je niet tijdig een revisie laat doen zullen er ergere problemen optreden zoals het bewegen van de pook, slecht schakelen, het wel of niet meer in of uit de gang krijgen enzovoorts.

Opel geeft aan dat coulance alleen mogelijk is tot een leeftijd van 8 jaar.
En dat de auto altijd Opel dealer onderhouden moet zijn.

Onze auto is nu 8 jaar maar Opel zegt de auto is niet 100% Opel dealer onderhouden. Alvorens Opel een aanvraag voor coulance kan indienen moeten wij eerste een beurt laten doen bij Opel.

Dit is natuurlijk reine geldklopperij. En hiermee zullen weinig klanten in de toekomst nog voor een Opel kiezen als je het mij vraagt.

Wij vinden dat als er wereldwijd bekend is (bij bijna alle revisie bedrijven, youtube, forums) dat er fabrieksmatig een probleem hiermee is, Opel deze bakken moet laten reviseren of omruilen met een 2de generatie van de bakken.
Een goede coulance van misschien een procentuele vergoeding aan de hand van de kilometerstand.

Bijvoorbeeld :
0-100.000 km 100% vergoeding
100.000 -150.000 km 80% of 60% vergoeding

Ook een klacht indienen over Opel Nederland?