Klacht OPSIS Oogklinieken: Verwijsbrief huisarts voor controle

L. van Lubek

I.v.m. glaucoom en staar en behandeling voor psoriasis moet ik halfjaarlijks voor controle naar OPSIS. In de oproep wordt vermeld dat ik jaarlijks een verwijsbrief van mijn huisarts moet hebben omdat zij anders geen vergoeding van de verzekeraar krijgen. Heb ik de verwijzing niet dan moet ik € 150,- zelf vooruitbetalen anders wordt ik niet behandeld. Ik vind dit onzin voor een bestaande patiënt, maar heb toch contact opgenomen met mijn huisarts voor de verwijzing. De assistente deelde mij mede, dat deze niet worden afgegeven. In het huisartsenvakblad had hierover nog een stuk gestaan. Na enig aandringen wilde men mij toch bij uitzondering helpen.
Ik heb daarna mijn verzekeraar Zilveren Kruis/ Achmea gebeld. Daar verzekerde men mij dat het inderdaad niet nodig is bij hercontrole van een bestaande patiënt. OPSIS deelde mij nu mede dat zij met de verzekeraars afspraken hebben, dat een verwijzing elk jaar vernieuwd moet worden. Ik vind dit onnodig en kostenverhogend.

Gewoon zonder verwijzing en eventuele kosten opgeroepen worden voor controle.

Wij vinden dat OPSIS Oogklinieken hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over OPSIS Oogklinieken?