Klacht Optie1: Extra kosten hoorden onder garantie te vallen

Zysore

Telefoon laten vallen Januari 2019, scheur in het scherm. Scherm laten vervangen bij Optie1, was snel klaar en kreeg professionele service voor een premium prijs (100 euro). Werd aangeraden om tevens een screenprotector erbij te kopen, een extra 25 euro. Screenprotector scheurde uit zichzelf in na een week. Kosteloos een nieuwe screenprotector aangemeten, ook die scheurde uit zichzelf in na een paar dagen. Alsnog de protector gestorneerd gekregen. Drie weken later springt de telefoon 's nachts tijdens het slapen op een scherm waarop niets meer te zien is (wit/groene sneeuw). Telefoon gaat niet meer uit, verschillende resets mogen niet baten. Terug naar de winkel waar aangegeven wordt dat het scherm inderdaad niet meer functioneert, precies datgene wat zij vervangen hadden en waar ik garantie op ontvangen had. Telefoon weer achtergelaten met de mededeling dat ik de dag erop bericht zou krijgen over de diagnose. Dag erna geen bericht gekregen. Dag daarna zelf opgebeld; telefoon was naar een externe schermreperateur gestuurd, die had aangegeven dat de telefoon diagnostisch digitaal uitgelezen was en dat dit probleen veroorzaakt was door valschade. Dit betekende dat dit niet onder garantie zou vallen, sterker nog; de telefoon was al gemaakt en, omdat men mij dan toch wel tegemoet wilde komen, zouden de kosten enkel het nieuwe scherm zijn: een 70 extra euro. Telefoon is enkel in het begin gevallen (in Januari, voor de initiële gang naar Optie 1) maar het wit/groene scherm is simpelweg een montagefout vanuit het eerste, dure schermherstel van Optie1 dat onder de garantie zou moeten vallen. Naar de winkel toe, telefoon opgehaald. Men weigerde voor rede vatbaar te zijn maar omdat ik hier vanzelfsprekend moeilijk over deed werden de kosten alsnog verlaagd naar 60 euro.
Optie1 kreeg oorspronkelijk een pluim van me voor de service maar een dikke duim naar beneden voor hun producten maar na dit voorval geldt diezelfde duim ook voor de service. Afrader!

Terugbetaling van gemaakte extra kosten (60 euro)

Optie1
    Geachte heer/mevrouw Ysor,

we hebben geprobeerd contact met u te zoeken maar het genoemde telefoonnummer is niet in werking. Wilt u zo vriendelijke zijn contact op te nemen met onze klantenservice? telefoonnummer 088-0241001

Bij voorbaat dank. Met vriendelijke groet,

Optie1 klantenservice

Ook een klacht indienen over Optie1?