Klacht Orangebag.nl: Lekke Nokian regenlaarzen

HL van Apeldoorn

Op 29 november heb ik online bij Orangebag.nl Nokian regenlaarzen besteld.
Bij het dragen merkte ik dat mijn voeten nat werden, dit werd steeds erger.
Ik heb contact via de email met orangebag opgenomen, op hun verzoek foto's gestuurd van de laarzen. In eerste instantie moest ik de laarzen voor eigen kosten terug sturen zodat orangebag kon constateren dat de laarzen lekte en ik zou indien dit het geval zou zijn een tegoedbon krijgen. Hier heb ik niet mee ingestemd, toen heeft men uit coulance aangeboden om het geld te vergoeden aangezien er geen vervangende regenlaarzen in mijn maat meer waren.Maar men blijft volhouden dat de kosten voor het retour zenden voor mijn rekening zijn. Dit terwijl ik ook al kosten heb gemaakt om de laarzen te ontvangen.Ik heb weinig vertrouwen in een reële afhandeling van het probleem.Vooral omdat men ook al noemt dat de laarzen twee maanden oud zijn, ten eerste is dit niet het geval en ten tweede heb ik deze regenlaarzen zeker niet dagelijks gedragen.

Ik wil mijn geld terug en natuurlijk de laarzen terug sturen maar niet voor mijn rekening. Ook wil ik zekerheid dat ik niet met nog een groter probleem kom te zitten, laarzen opgestuurd en dan helemaal niets meer.

Orangebag.nl
    Je hebt ons 19 januari per email geïnformeerd dat je rubber laarzen, bijna twee maanden na aanschaf, zijn gaan lekken. Dat is, zoals we je meteen al aangaven, uiteraard niet de bedoeling.
    Omdat we de laarzen niet door een ander paar kunnen vervangen hebben we je op 20 januari aangegeven het aankoopbedrag, na retour ontvangst van de laarzen METEEN aan je terug te storten. De kosten van het naar ons terug brengen of sturen zijn daarbij inderdaad voor je eigen rekening.
    We begrijpen niet waarop je je "weinig vertrouwen in een reële afhandeling" baseert en vinden dat erg jammer We hebben je immers al meteen aangegeven hoe en dat we dit voor je oplossen.Team OrangeBag
    HL van Apeldoorn
    Nu pas meldt u dat ik METEEN mijn geld terug krijg als u de laarzen ontvangt. Ik heb van meerdere kanten vernomen dat u dan alsnog vaak uitvluchten bedenkt om onder het terug betalen uit te komen.Zie de andere klacht op deze site over uw bedrijf.Blijft staan voor mij dat ik eerst al het opsturen van de laarzen moet betalen en wanneer het een ondeugdelijk product blijkt te zijn ook het terugzenden.Mij lijkt het redelijk om die pijn te verdelen, u betaalt terugsturen.Ik heb niets en wel kosten.
    Orangebag.nl
    Hallo Helen, In onze email van 20 januari, naar aanleiding van jouw email van 19 januari, hebben we je al aangegeven het volledige aankoopbedrag van EUR 64,98 meteen terug te storten zodra we de laarzen van je retour ontvangen. De `klacht` van Ruth Rijks waarnaar je verwijst betreft een vest zonder enige tekortkoming dat door haar, nadat ze het heeft gedragen, aan ons is retour gestuurd. Dat is helaas niet mogelijk en gebeurt gelukkig slechts incidenteel.
    Voor een representatief beeld van onze service verwijs ik je graag naar de vele duizenden Gastenboek referenties over de afgelopen bijna 10 jaar en de meer dan 8.000 onafhankelijk beheerde en gepubliceerde reviews over de laatste 2 jaar met een score (rapportcijfer) van 9,2, beide te raadplegen via onze website.
     Als je op onze eerste email (van 20 januari) reageert ontvang je nogmaals instructies hoe aan ons te retourneren. Als je dat per post wilt doen kunnen we die kosten voor je voorschieten en inhouden op het door je retour te ontvangen aanloopbedrag ad EUR 64,98.
    Team OrangeBag
    HL van Apeldoorn
    Orangebag beweert dat de consumentenbond mij uitgelegd heeft dat het juist is dat ik de kosten betaal. Terwijl de consumentenbond naar mij toe juist gemeld heeft dat ik recht heb op vervanging of terugkrijgen van het aankoop bedrag zonder kosten te maken van mijn kant. Dit is waar mijn wantrouwen op gebaseerd is, verkeerde informatie, net als dat men maar vergeet dat er wel degelijk een mail is geweest met een tegoedbon aanbod. Pas nadat ik van de consumentenbond gehoord had dat ik dit niet hoef

HL van Apeldoorn

Ook een klacht indienen over Orangebag.nl?