Klacht Orangebag.nl: Oplopende retourkosten

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 451936
Gebruiker
Moniek123456
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Het bedrijf rekent 3,95 Verzendkosten en 3,95 retourkosten.
Als je de gehele bestelling retourneert zijn de 3,95 Verzendkosten ook ineens retourkosten en betaal je dus 7,80 om iets te retourneren.

Belachelijk! Zo ga je niet met je klanten om, om de mazen van de wet hierin op te zoeken. Vraag dan gewoon 7,80 retourkosten, dan ben je eerlijk en helder in je communicatie.

Bij deze een waarschuwing voor toekomstige klanten.. koop alleen als je 100% zeker weet dat je niet wil retourneren.
Verder al via het bedrijf laten weten hoe ik hierover denk, maar bij deze een waarschuwing voor toekomstige klanten.

De oplossing

Vergoeding verzendkosten zoals het hoort.

1 reactie

  1. Auteur
    Orangebag.nl
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Een sale item van EUR 27 kunnen we onmogelijk gratis versturen en laten retour sturen. We geven de toepasselijke bijdragen been en/of terug ook aan op o.a. de website, op elke pagina, bij elk item en bij “ruilen / retourneren”.

    Door gebruik te maken van ons prepaid retourlabel brengen we, wanneer je niet ruilt, een bijdrage in rekening van EUR 3,95 en wordt een betaalde bijdrage voor heenzenden (EUR 3,95, alleen op bestellingen onder EUR 75) als aanvullende bijdrage voor retour sturen beschouwd. Je draagt dan EUR 7,90 voor verzekerd retour sturen. De werkelijke kosten (tarief PostNL) daarvoor zijn EUR 8,60.
    Op deze manier heb je dan niets betaald voor verzenden, maar dragen wij die kosten volledig, en heb je EUR 7,90 voor retour sturen betaald. De details van deze regeling vind je op onze website onder “retourneren”: http://www.orangebag.nl/nl/retourneren/ .

    Onze algemene voorwaarden, de regeling inzake gebruik van ons prepaid retourlabel en de kosten er van zijn volledig in lijn met Wetgeving.
    Ik verwijs je graag nog naar de publicatie van de Consumentenbond uit augustus / september 2015 waarin je kunt zien dat wij tot de selecte groep bedrijven behoren die alle bedragen correct (én op tijd) terugbetalen en onze regeling, sinds 2014 ongewijzigd van kracht, volledig strookt met Wettelijke bepalingen.
    http://www.consumentenbond.nl/actueel/nieuws/2015/webwinkels-overtreden-massaal-de-wet/

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Moniek123456
Datum
Uiteindelijke oplossing
Geen oplossing. Er blijft geen heldere communicatie. Waarom staat er dan niet: retourkosten zijn 7,80. Dan is dit voor iedereen helder. Er staan namelijk veel klachten over dit ontwerp. Dat wordt op deze manier voorkomen. Nu leid je klanten om de tuin.
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over Orangebag.nl?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen