Klacht Orangebag.nl: Orangebal.nl houdt zich niet aan wettelijke regel verzendkosten terug betalen.

sad Niet opgelost
T. Kok

Ik heb mijn bestelling bij Orangebag.nl binnen 14 dagen compleet geretourneerd. De retourkosten van €3,95 heb ik geaccepteerd.
Echter Orangebag.nl heeft de verzendkosten, die zij verwoorden als
"Bijdrage verzekering en verzending" ad €3,95 niet gecrediteerd. Ik heb hen verzocht dit alsnog, conform de wet, te doen. Zij weigeren dit pertinent. Hun uitleg is als volgt:
"Als je retour stuurt voor eigen rekening ontvang je een eventueel betaalde beperkte bijdrage in de kosten van heen sturen uiteraard retour zoals in de Wet bepaald.

Wanneer je gebruik maakt van ons prepaid retourlabel brengen we, wanneer je niet ruilt, daarvoor een bijdrage in rekening van EUR 3,95 en wordt een betaalde bijdrage voor heenzenden (EUR 3,95, alléén van toepassing op bestellingen onder EUR 75) niet gerestitueerd.
(We geven dat ook zo aan op o.a. de website, elke pagina, bij elk item en bij “ruilen / retourneren”, en op de retourinstructie in je pakket.)

Op deze manier heb je niets betaald voor verzenden, zoals in de Wet bepaald, dragen wij die kosten volledig en heb je (alleen) de volledige kosten voor retour sturen bijgedragen. De details van deze verrekenmethode vind je op onze website onder “retourneren”: http://www.orangebag.nl/nl/retourneren/
Ik moet je daarom teleurstellen; De bijdrage zal niet aan je worden betaald."
De redenatie die zij hanteren van op deze manier heb je niets betaald voor het verzenden, zoals in de Wet bepaald etc etc., kan ik echt niet volgen.
Ik heb voor het verzenden van de goederen van hen aan mij wel degelijk betaald.
Mijns inziens houdt Orangebag.nl zich niet aan de wet en heb ik recht op terugbetaling.

Mij de verzendkosten (orangebal.nl naar klant) terugbetaald. Conform de wet.

Orangebag.nl
    Hallo T,

Een Sale item van EUR 57.20 kunnen we inderdaad niet gratis versturen en / of laten retour sturen. We geven dat ook aan op elke pagina, bij elk item etc.
    De formele formulering en regeling, volledig in lijn met Nederlandse Wet- en regelgeving hebben we je
    al uiteengezet zoals je ook aangeeft en vind je ook op onze website.

We kunnen daar alleen nog aan toevoegen dat wij tot de selecte groep bedrijven behoren die alle bedragen correct (én op tijd) terugbetalen en onze regeling, sinds 2014 van kracht, strookt met Wettelijke bepalingen zoals ook geconstateerd door de Consumentenbond.
    Zie http://www.consumentenbond.nl/actueel/nieuws/2015/webwinkels-overtreden-massaal-de-wet/

Omdat de lijst inmiddels op een afgeschermd deel van de Site van consumentenbond staat kun je deze best bij hen opvragen. Zij zullen je de juistheid van onze regeling ook kunnen bevestigen.

Vriendelijke groeten,
    Renate

T. Kok
Nihil

Ook een klacht indienen over Orangebag.nl?