Klacht Origin (electronic arts): Taal selectie van Origin store onmogelijk

Klachtnummer
# 75801
Gebruiker
HanSime
Datum
0 reacties

Details

De klacht

Deze klacht is niet nieuw: het probleem is al in 2009 bij EA gemeld en er is niets aan gedaan en wordt niet op gereageerd door EA.
De Origin online store selecteert automatisch de taal gebaseerd op het IP adres van de klant. De applicatie zelf is onderdeel van de software, maar de winkel die de applicatie gebruikt is online via een ingebouwde browser.
Het probleem is dat EA slechts één taal per land toe staat. Dit betekent dat een Belg enkel Frans kan gebruiken (hoewel er meer Vlamingen dan Walen zijn), Zwitsers enkel Duits kunnen gebruiken, maar het evenzeer vervelend is voor toeristen en ex-pats, die alle contracten en stores in bijvoorbeeld Spaans, Chinees of Fins voorgeschoteld krijgen, afhankelijk van IP.
Contact met klantenservice wordt getraineerd: email of chat is niet beschikbaar, website in eigen taal blijft naar IP gerelateerde taal site gaan. App bug report en website help kunnen niet verzonden worden. Blijft over bellen: vanuit buitenland of in het Spaans. Niet dus...

De oplossing

Ik verwacht dat het bedrijf de taal van de store loskoppelt van het IP adres of tenminste andere taal opties toestaat. Zowel in de App (gebruikt een built-in browser) als via de website. Momenteel gaat iedere pagina die je vanuit de eigen taal winkel aanklikt meteen weer naar de buitenlandse taal versie. En met google translate ga ik in ieder geval niks van hen kopen.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Origin (electronic arts) hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

0 reacties

Ook een klacht indienen over Origin (electronic arts)?