Klacht Otolift: Otolift levert traplift voor gehandicapte zo laat dat noodmaatregelen nodig zijn

content Niet opgelost
Vlieter

Ik ben een 76 jarige LVAD patiënt, alleen wonend, met zeer beperkte mobiliteit. Mijn WMO consulent was van mening dat ik dringend een traplift nodig had. Een paar dagen later, dat was snel, op 17 oktober is de traplift door Otoloft ingemeten. Diezelfde dag ben ik voor extra hartproblemen opgenomen in het UMCG, waar ik nu nog verblijf. De ingangsdatum was afhankelijk van de ziekenhuisontwikkelingen, en mijn WMO consulent heeft contact opgenomen met Otolift. Die hebben gereageerd met op zijn vroegst na 19 november, waar het al mogelijk had kinnen zijn dat ik al eerder naar huis had gekund. Later is er bericht gekomen van Otolift dat de installatiedatum 12 december zou worden. Dat is te laat voor mij, dus eerst WMO consulent contact en op 25 november zelf aangedrongen bij Otolift op snellere levering. KAN NIET! was het antwoord.

Otolift adverteert : levering kan op zeer korte termijn, 1 tot 3 weken. En: bij spoed 1 week.
Op mijn vraag om spoedlevering, indien nodig met bijbetaling, nonchalant gereageerd met " als er een geschikt gat in de planning valt zullen we kijken of er wat kunnen doen.
Ik heb daar niet veel vertrouwen in, gezien de voorgeschiedenis.

Otolift geeft dus zeer misleidende voorlichting over levertijden, en houdt geen rekening met de problemen van de eindgebruiker.

Zeer snel installeren op

Buitenlust 7
9971BP ULRUM

Vlieter
    Ik heb nog niets gehoord op mijn klacht. Vind het wel gek dat Otolift twee weken de tijd heeft om.te reageren, en dat ik een week na het indienen van de klacht actie moet nemen, en dat anders mijn klacht wordt ingetrokken.
    Otolift
    Geachte heer, mevrouw,

Vorige week heeft Otolift via het klachtenkompas onderstaand bericht ontvangen. Het stemt ons tot onvrede dat we u terugkomst naar huis niet hebben kunnen versnellen en kunnen ons voorstellen dat uw situatie ontzettend vervelend is.

Otolift verkoopt trapliften aan zowel particulieren als aan gemeentes via de Wet Maatschappelijke Ondersteuning (WMO). Uw traplift is aangeschaft via de gemeente. Via een Europese aanbesteding zijn er afspraken gemaakt met uw gemeente over het leveren van trapliften. Deze afspraken betreffen zaken als levertijden, kosten en aan te bieden oplossingen. Uitgangspunt daarbij is dat Otolift een duurzame oplossing moeten bieden voor een zo laag mogelijke prijs. Vandaaruit gelden er voor trapliften aangeschaft via de WMO andere levertijden dan genoemd in particuliere advertenties zoals te vinden op de website. We kunnen onze snelle levertermijn dus enkel garanderen bij particuliere verkoop van een traplift. De genoemde één tot drie weken is daarmee niet van toepassing op uw order.

Ondanks dit alles is Otolift altijd opzoek naar de beste oplossing voor haar klanten. We hebben dan ook alles op alles gezet om u lift eerder te plaatsen. Helaas is ons dit niet gelukt door de enorme drukte. Voor nu staat de levering gepland op donderdag 12-12. We betreuren het ten zeerste dat dit voor nu onze snelste mogelijkheid is.

Graag willen wij bij de levering uw thuiskomt opfleuren met een presentje namens Otolift.
    De genoemde levertijden in de advertenties zijn enkel geldig voor particulier aangeschafte trapliften. Ondanks dat hadden we u graag sneller geholpen en excuseren we ons voor de inflexibiliteit omtrent de levertijden vanwege de enorme drukte.

Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Vlieter
De uitleg van waarom het niet anders kan, wijkt af van de telefonische verklaring die ik eerder gekregen heb. Het zou goed zijn als Otolift bij WMO bestellingen met de levertijd rekening houdt met de urgentie. Een attentie als ik thuiskom is aardig. Het kan echter zijn dat ik na twee maanden ziekenhuis direct doorga naar een revalidatiecentrum. Maar ik zal Otolift een seintje geven als het zover is. Ik beschouw de klacht nu als gesloten.

Ook een klacht indienen over Otolift?