Klacht Otto.nl: Ik moest betalen voor een product wat ik nooit heb gehad.

MalouMatijn

Een product met een levertijd van ca. 1 week besteld op 3 Juni jl. Vervolgens hoorden we hier niets van, en erachteraan gebeld. Bleek dat de zending kwijt was. Maar we konden onze bestelling niet annuleren, en moesten het maar aan de deur weigeren. 28 juni werd het pakketje bij onze buren bezorgd (waardoor we het niet konden weigeren). Ondertussen had OTTO het bedrag al geboekt op 12 juni, waardoor ons zichttermijn van 14 dagen al verlopen was voordat we het product daadwerkelijk hadden ontvangen. Vervolgens weer met OTTO gebeld. Gaven aan dat ze het zichttermijn zouden aanpassen. Het nieuwe zichttermijn zou dan lopen van 28 juni tot 11 juli. Het product hebben wij direct (1 juli) retour gestuurd. Vervolgens kregen wij vrij snel het verzoek van OTTO om het bedrag dat nog open stond te voldoen (voordat de nieuwe zichttermijn was verlopen). Wij weer gebeld. Kregen we het antwoord dat het verwerkingsproces bij OTTO erg lang duurde en dat we eerst maar het geld zouden moeten betalen en dat we dit vervolgens terug zouden krijgen.
Wij hebben toen aangegeven dat we helemaal niets betalen omdat we geen product hebben en tevens onze zichttermijn nog niet was verlopen.
Nu kregen wij gisteren (23-7) een brief van OTTO met een aanmaning voor betalingsachterstand, 5.50 adminstratie kosten en nog 14.50 aan andere bedragen? En wij zouden dan 20 euro moeten betalen. Nogmaals, wij hebben het product retour gestuurd dus we hoeven niets te betalen.
Daarnaast, in de algemene voorwaarden van OTTO, staat vermeld dat wanneer je het openstaande bedrag niet binnen 14 dagen na het zichttermijn voldoet, dat ze dan pas extra kosten in rekening mogen brengen.
Aangezien wij het product op 28 juni in huis hadden, het zichttermijn verliep op 11 juli, betekent dit dat OTTO niet eerder dan 25-7 gerechtigd is, volgens hun eigen algemene voorwaarden om extra geld in rekening te brengen.
Op 24-7 is volgens mijn OTTO account het retour verwerkt. Dit betekent dus dat OTTO nooit het recht heeft gehad, zelfs niet volgens hun eigen voorwaarden om een aanmaning naar ons te sturen.
Ik eis daarom ook dat OTTO deze aanmaning corrigeert, en alle openstaande bedragen weghaalt. Daarnaast eis ik dat al mijn gegevens die bij OTTO bekend zijn van mij worden verwijderd.

Ik wil dat OTTO direct mijn openstaande bedragen verwijderd en daarnaast al mijn gegevens verwijderd.

Wij vinden dat Otto.nl hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over Otto.nl?