Klacht Otto: Vaatwasser stuk, Otto doet niets en wil dat ik betaal.

Klachtnummer
# 567091
Gebruiker
H.M. Roeper
Datum
0 reacties

Details

Klacht

Vaatwasser geleverd door Otto augustus 2019 gaat stuk in oktober 2021. Grote lekkage!
Otto meldt dat garantie voorbij is en verwijst mij naar Siemens, als ik protesteer tegen, krijg ik de reactie 'zo werkt dat nu eenmaal bij ons'. Onder protest bel ik Siemens. Ook die meldt dat garantieperiode verlopen is. Ik moet 100,-- voorrijkosten en onderdelen betalen. Onder protest maak ik een afspraak en ztuur een in overleg met rechtsbijstand opgestelde brief. Ik krijg als antwoord dat ik binnen enkele dagen wat zal horen. Na 10 dagen, die dag komt de monteur, bel ik nog maar eens. Ze vindt dat ik wel wat had moeten horen is waarschijnlijk aan de aandacht ontsnapt! Ik moet echt deze week wat horen, anders vrijdag even bellen. Dan meld ik dat ik niet meer bel. Dat het verder via de rechtsbijstand gaat.

In de wet is vastgelegd dat op basis van non-conformiteit van een groot huishoudelijk apparaat, met een waarde tussen de €. 400,00 en €. 500,00 magverwacht worden dat het minimaal 5 jaar meegaat, en dat het binnen die termijn gratis wordtgerepareerd!
Zoals u wel bekend zal zijn, zijn deze gegevens terug te vinden in de UNETO lijst. Dieoverigens nog als te krappe termijnen wordt gezien door de consumentenbond

Gewenste oplossing

Gratis reparatie.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Otto hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

0 reacties

Ook een klacht indienen over Otto?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen