Klacht Outletuur.nl: Inperking van het herroepingsrecht van de consument leidend tot onrechtmatige betalingsverplichting.

Klachtnummer
# 554950
Gebruiker
Balkon123
Datum
0 reacties

Details

Klacht

Inperking van het herroepingsrecht van de consument leidend tot onrechtmatige betalingsverplichtingen. Contact krijgen is zeer lastig en de webshop stelt dat haar eigen retourbeleid boven de wet staat in die zin dat het verwijderen van een plastic folietje om het horloge het retourrecht zou doen laten vervallen. Het herroepingsrecht stelt echter dat de consument het recht heeft het product te passen zoals dit in een winkel normaal ook zou kunnen: in dit geval kon de sluiting niet eens werken met het beschermplastic. Het product is verder onbeschadigd en in de originele onbeschadigde verpakking retour gegaan én op locatie aangenomen door de webshop. Inmiddels is het pakket al 4-5 weken geleden daar aangekomen maar is de “retour nog niet verwerkt” en blijft de Afterpay factuur dus open staan met alle onterechte betalingsherinneringen van dien. Herhaaldelijk contact zoeken helpt helaas niet. Het duurde overigens ook al 2 maanden en herhaaldelijke contacten voordat het product geleverd werd.

Gewenste oplossing

De nog openstaande onterechte Afterpay factuur annuleren, net als de order die door mij netjes op tijd geretourneerd en geannuleerd is.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Outletuur.nl hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

0 reacties

Ook een klacht indienen over Outletuur.nl?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen