Klacht OV chipkaart: De OV chip klopt geld uit je zak

Klachtnummer
# 263838
Gebruiker
Datum
0 reacties

Details

De klacht

In- en uitchecken met de kaart is beredeneerd vanuit de vervoerder, niet vanuit de reiziger. Zo kan het zijn dat ik ergens in NL incheck, en later blijkt dat bij de verkeerde vervoerder te zijn. Gevolg: ik zit in de verkeerde film en krijg de boete voor illegaal reizen! Als ik - volledig bij kennis, voldoende IQ - dit al zo makkelijk fout doe, hoe is dat dan voor de kwetsbare groep met weinig held? En het komt elke week veelvuldig voor hoor ik.

De oplossing

TLS: draai het om: na in en uitchecken reken je zo uit waarvan ik gebruik heb gemaakt. Denk creatief over de knopen in het OV-net. Dan voorkom je dat ik, en met mij velen, maanden bezig zijn om de boete èn de onnodige kosten van de zinloze incheck weer terug te halen, als zij al weten, hoe ze dat in onze bizarre internet regel jungle moeten doen...

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat OV chipkaart hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

0 reacties

Ook een klacht indienen over OV chipkaart?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen