Klacht OV chipkaart: De OV chip klopt geld uit je zak

In- en uitchecken met de kaart is beredeneerd vanuit de vervoerder, niet vanuit de reiziger. Zo kan het zijn dat ik ergens in NL incheck, en later blijkt dat bij de verkeerde vervoerder te zijn. Gevolg: ik zit in de verkeerde film en krijg de boete voor illegaal reizen! Als ik - volledig bij kennis, voldoende IQ - dit al zo makkelijk fout doe, hoe is dat dan voor de kwetsbare groep met weinig held? En het komt elke week veelvuldig voor hoor ik.

TLS: draai het om: na in en uitchecken reken je zo uit waarvan ik gebruik heb gemaakt. Denk creatief over de knopen in het OV-net. Dan voorkom je dat ik, en met mij velen, maanden bezig zijn om de boete èn de onnodige kosten van de zinloze incheck weer terug te halen, als zij al weten, hoe ze dat in onze bizarre internet regel jungle moeten doen...

Wij vinden dat OV chipkaart hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over OV chipkaart?