Klacht OV chipkaart: Er worden gigantische fouten gemaakt door dit bedrijf en in plaats van ze te herstellen, ontkennen z

s. madelief

Dit bedrijf heeft keer op keer gigantische fouten gemaakt die mij als student een hoop geld gekost hebben. Zo hebben ze mij een ov chipkaart opgestuurd zonder studenten weekproducf na het verliezen van mijn ov chipkaart en na herhaaldelijk contact met dezelfde klantenservice medewerker die mij hielp toen ik mijn kaart kwijt was, vertelde ze mij dat ik zelf maar in duo het product moest aanpassen. Ik liet haar weten dat ik al 3 jaar een studentenreisproduct had en dat het probleem dus echt niet bij duo lag, maar bij hun. Er werd mij toen verteld dat ik het reisproduct even naar weekend om moest zetten en de volgende werkdag weer naar weekproduct, dan zou het netjes op mijn kaart verschijnen. Dat heb ik toen ook gedaan, omdat ik er vanuit ging dat als ik bel naar een klantenservice met een vraag, zij het antwoord wel beter zouden weten dan mij. Helaas klopte ee niks van dit verhaal. Ik had het omgezet naar weekend, maar DUO heeft een regel wat betreft omzettingen: het kan pas om de twee maanden. Ik heb toen zelf mijn reiskosten moeten betalen voor school, die ook niet om de hoek zat, waardoor ik zo veel geld kwijt was dat ik niet meer uitkwam met mijn kosten en zelfs moest stoppen met mijn opleiding, omdat ik geen geld meer had om op school te komen en dus een hoop stof mistte. DUO kon niks voor mij doen, maar aangezien zij niet de schuldige waren, vooruit. OV chipkaart wimpelt het af als een “eigen schuld, dikke bult” situatie, terwijl zij zelf na minimaal 4 contact met ze op te nemen over hun fout, bleven ontkennen dat het aan hun lag en mij vertelde dat ik de wijziging moest maken. Gesprekken worden opgenomen voor trainingsdoeleinden, maar op het moment dat hun medewerkers een gigantische blunder maken kan dat ineens niet bewezen worden en is het je eigen schuld.

Daarnaast zijn ze ook slordig met incasso’s waar ze geen contact over opnemen. Ze zeggen doodleuk dat je vanaf 60 euro wordt doorgezet naar een incasso bureau, maar ze hebben mij nooit gemaild over de 30 euro die “niet afgeschreven kon worden” en vervolgens doorgezet naar een incassobureau die er 40 euro bijvraagt. Zelf zeggen ze doodleuk contact te hebben opgenomen en beleefd met de klantenservicemedewerkers kijken naar de situatie kan ook niet, want mijn ervaringen met deze dames begon altijd met een vieze toon vanaf de andere kant van de lijn. Alsof ze allemaal getraint zijn om te geloven dat hun bedrijf nooit fout zit en dat zelfs als het bij hun fout is gegaan, de klant altijd fout zit.

Op zijn minst dat ze gewoon toegeven dat zij ook wel eens fouten maken. De verschikkelijke arrogantie bij de medewerkers van de klantenservice is belachelijk. Je kan geen kant op voor hulp en/of een oplossing bij deze mensen, puur omdat ze denken dat de fout altijd bij de klant ligt en hier ook heilig in geloven. Als ze alleen al hun best zouden doen om te luisteren, konden ze zelf nakijken waar hun fouten lagen en meedenken met een oplossing, maar het luisteren doen ze al niet.

Wij vinden dat OV chipkaart hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over OV chipkaart?