Klacht OV chipkaart: ICT-systeem en medewerkers ov-chipkaart moeten beter

Klachtnummer
# 283448
Gebruiker
A.L. van Schoonhoven
Datum
0 reacties

Details

De klacht

Ik kreeg een brief waarin ik word opgeroepen om mijn OV-chipkaart te vernieuwen. Liefst via internet (dat is goedkoper). Na een weekend pogingen, besloot ik om te bellen met OV-chipkaart: mijn 'koppelingscode' kwam namelijk niet aan op mijn mail-account.In het telefoongesprek bleek dat mijn mail-account niet bekend was. Terwijl ik dit wel zie, als ik inlog bij OV-chipkaart. Vervolgens heeft medewerker A dit mail-adres handmatig ingevuld (modern hoor en met kans op fouten, denk ik dan). Na een kwartier zou dit moeten werken en zou ik mijn kaart moeten kunnen verlengen. Dus probeerde ik dit na ca. 90 minuten en toen bleek opnieuw de koppelingscode niet op mijn mail-adres te arriveren. Opnieuw gebeld met medewerker B. 'Tja, dan werkt het niet bij u blijkbaar, en moet u de code via de post ontvangen'. Mijn opmerking dat ik blijkbaar de enige ben die dit overkomt, leidt tot schampere opmerkingen dat dit toch geen probleem is: immers wij (OV-chipkaart) moeten hiervoor aan het werk en betalen dit toch.... Als ik vervolgens opmerk, dat alle kosten door de reizigers betaald worden, hoor ik niets meer dan een zucht...

De oplossing

Zorgen dat het systeem werkt zoals het hoort: als ik mijn mail-adres in het systeem zie, hoort het niet dat dit niet herkend wordt bij de verzending van de code.
Medewerkers scholen om met de klant naar oplossingen te zoeken in plaats van te zeggen: U heeft iets fout gedaan.....

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat OV chipkaart hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

0 reacties

Ook een klacht indienen over OV chipkaart?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen