Klacht OV chipkaart: Kosten vervangen defecte OV-chipkaart

Klachtnummer
# 422531
Gebruiker
Reiziger
Datum
0 reacties

Details

De klacht

Mijn Ov-kaart is defect, helaas gebeurt dit vaker. Ik heb een abonnement bij NS, ik wordt gedwongen om met chipkaart te reizen. Het vervangen van een Ov-kaart kost € 11,- !! Dit terwijl een nieuwe Ov-kaart € 7,50 kost. Naar mijn idee zou het vervangen van een ondeugdelijk product kosteloos moeten zijn, en zeker niet meer moeten kosten dan een nieuw product.

De oplossing

Ik zou het prettig vinden als het bedrijf het beleid aanpast, en service levert aan bestaande klanten in plaats van bestaande klanten op extra gedwongen kosten jaagt. Ik zou het prettig vinden als zij in mijn geval de kosten vergoeden. Ik betaal via de NS voor een abonnement. Als ik van een losse Ov-kaart gebruik zou maken vind ik € 7,50 per 5 jaar schappelijk. Ik wil dan wel de 5 jaar volmaken.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat OV chipkaart hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

0 reacties

Ook een klacht indienen over OV chipkaart?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen