Klacht OV chipkaart: Ov chipkaart afpersers

Steven Schreuder

Het automatisch opwaarderen van €10 op mijn ov chipkaart is kennelijk een keertje mislukt wegens onvoldoende saldo. Geen probleem zou je denken. Ofwel de kaart wordt niet opgewaardeerd, of ze proberen het later nog eens of ze verrekenen het met een bedrag van €30 dat ik later handmatig heb opgewaardeerd of ze zetten de kaart een tientje in de min totdat dit weer aangevuld wordt ...... Genoeg goeie oplossingen te bedenken zou je zeggen. Maar nee. Ov chipkaart kiest helaas voor een veel agressievere aanpak. Kennelijk ben ik door de onvoldoende saldo een lening aangegaan die direct teruggevorderd dient te worden. Ze sturen een mailtje naar een verkeerd mailadres en naar eigen zeggen een brief (die nooit is aangekomen) en dan hopla direct door naar het incassobureau met €40 euro erbovenop. Ik vindt dit al een rare gang van zaken maar daar zou ik me eventueel nog overheen kunnen zetten en schoorvoetend maar die €50 betalen. Maar nee. Daar laat ov chipkaart t niet bij. Zonder enig bericht blokkeren ze ook nog eens je kaart waar je dan pas achter komt op het moment dat je wilt reizen. Hierdoor kon ik geen gebruik maken van mijn abonnement dat ik heb bij NS en waar ov chipkaart helemaal niets mee te maken heeft. Allerlei extra kosten dus ook voor de aanschaf van een tijdelijke nieuwe kaart. En om de brutaliteit van dit malafide bedrijf nog eens compleet te maken bevriezen ze ook nog eens de 30 euro die ik daarna handmatig op de kaart gezet heb. Oke zou je denken met een goed gesprek met de klantenservice komen we dr vast wel uit. Maar nee hoor. De ov service balies zijn enkel automaten in een AH of Jumbo en de klantenservice is een doorgeschakelde lijn met Aruba waar mensen je vriendelijk mededelen niets voor je te kunnen betekenen.

Voor mij kunnen ze niet veel meer betekenen behalve het verwijderen van alle gegevens van mij uit hun systeem. Voor anderen zou het heel fijn zijn als ze een beter vriendelijker systeem ontwikkelen voor het incasseren van betalingen en een klantenservice oprichten die daadwerkelijk iets voor je kan betekenen.

Wij vinden dat OV chipkaart hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over OV chipkaart?