Klacht OV chipkaart: OV chipkaart onterechte boete

Klachtnummer
# 103820
Gebruiker
LiekeBrouwers
Datum
0 reacties

Details

De klacht

Beste, Mijn OV-chipkaart met kaartnummer 3528024404764026 is door iemand gevonden en naar jullie opgestuurd, mijn ov chipkaart is toen op 31 december 2012 geblokkeerd. Ik heb hier opvolgend de klantenservice gebeld van OV-chipkaart om te kijken wat ik nu moet doen. Aangezien ik de chipkaart niet meer nodig zou hebben, heb ik besloten geen nieuwe aan te schaffen. De klantenservice medewerker bij OV-chipkaart heeft toen aangegeven dat mijn kaart geblokkeerd is en dat mijn OV-chipkaart beëindigd is. Hiervan heb ik in januari een brief ontvangen (zie bijlage).
Nu blijkt dat het beëindigen van mijn OV-chipkaart niet het zelfde is als het beëindigen van mijn studentenreisproduct....terwijl de medewerker aan de telefoon nog had bevestigd dat dit nu allemaal geregeld zou zijn en ik niets meer hoefde te ondernemen voor het beëindigen van deze kaart. Ik heb nu wel een boete ontvangen van 582 euro die ik graag terug wil ontvangen daar ik verkeerd geïnformeerd ben.

De oplossing

Kwijtschelden van de boete daar ik verkeerd geïnformeerd ben.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat OV chipkaart hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

0 reacties

Ook een klacht indienen over OV chipkaart?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen