Klacht OV chipkaart: OV Chipkaart tijdens de reis plotseling defect. Kosten?

Klachtnummer
# 99429
Gebruiker
Frank
Datum
0 reacties

Details

Klacht

Op woensdag 25 februari checken mijn zoon en ik in op het Metro Station Rhoon om 15:57. Mijn zoon kan door de poortjes naar binnen. Zijn persoonlijke OC-Chip wordt herkent, er vindt een opwaardering plaats.
Bij het uitstappen op Metrostation Beurs gaan de poortjes voor hem niet meer op,
Kaart defect meldde een werknemer van RET.
Ik moet nu een nieuwe persoonlijke OV-Chip voor hem betalen (11 euro) en tevens waren wij genoodzaakt om voor hem een los kaartje (3,50 euro) te kopen.
Naar mijn mening is het een probleem van OV Chipkaart als deze duidelijk onbeschadigde kaart plotseling het niet meer doet.
Wie had de boete betaald als de OC Chip in de Metro bij controle niet had gewerkt?

Gewenste oplossing

Ik krijg de gemaakte kosten voor de nieuwe kaart terug.
Ik krijg de gemaakte meerkosten van de rit Beurs-Rhoon terug.
Ik krijg voor mijn zoon verontschuldigingen dat hij als een wanbetaler door het RET personeel door de poortjes heen moet worden geholpen.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat OV chipkaart hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

0 reacties

Ook een klacht indienen over OV chipkaart?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen