Klacht OV chipkaart: OV Chipkaart verloren in Spanje, maar telefonisch contact met OV-chip organisatie bleek niet mogelijk

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 39976
Gebruiker
Mw. van der Heijden
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Op 15 okt. jl. ben ik in Spanje mijn OV-chipkaart verloren. Mijn inloggegevens had ik op dat moment helaas niet bij de hand, en het bleek niet mogelijk om telefonisch contact te hebben vanuit Spanje met de OV-chipkaart organisatie. Vervelend, aangezien er eenvoudig misbruik gemaakt kan worden van de kaart, die automatisch opgeladen wordt. Ik probeerde via een contactformulier te blokkeren, maar daar kwam geen (tijdige en bruikbare) reactie op. Kortom, er was geen mogelijkheid om vanuit Spanje de OV-chip te blokkeren zonder inloggegevens.
Voor mijn bankpasjes, die ik ook kwijt was, was dit geen enkel probleem, was binnen 5 minuten voor elkaar! Analoog aan een bankpasje vertegenwoordigt de OV-chipkaart ook een waarde.

De oplossing

Ik vind dat het mogelijk moet zijn om telefonisch een OV-chipkaart te blokkeren vanuit ELK land, ook als je geen inloggegevens of OVchipkaart-nummer bij de hand hebt. Als iemand wel een account heeft, is het mogelijk om via controlevragen te verifieren of de persoon die wil blokkeren, echt de eigenaar van de kaart is.
NB: Dit is een algemeen probleem van OV-chipkaart. Ik zal zelf geen voordeel meer hebben van de oplossing, maar ik wil het toch graag aankaarten.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat OV chipkaart hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

1 reactie

  1. Auteur
    Mw. van der Heijden
    Datum
    Klacht is niet behandeld...

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Mw. van der Heijden
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over OV chipkaart?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen