Klacht OV chipkaart: Pasfoto software omslachtig en onbetrouwbaarder dan voorheen

H&C

Kortgeleden moesten onze ov-chipkaarten worden vervangen. Wat een gedoe zeg met de nieuwe software om de foto perfect in het kader te krijgen! Veel te veel mogelijkheden/moeilijkheden om de foto te verkleinen/vergroten/verschuiven naar links/boven/rechts/onder :-(
We hebben dezelfde foto's gebruikt als op de verlopen ov-chipkaarten en daarop zijn wij toen perfect in beeld gekomen.
Aan het eind van het traject krijg je het concept in beeld, zag er goed uit en akkoord gegeven. Nu blijkt dat op 1 van de kaarten het gezicht van het haar t/m de bovenlip in beeld te zijn.
Kortom, in onze ervaring een verslechtering van de vervanging procedure :-(

Simpeler software met alleen de mogelijkheid vergroten of verkleinen en m.b.v. de pijlaanwijzer, de mogelijkheid de foto precies in het kader te (ver)schuiven.

Wij vinden dat OV chipkaart hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over OV chipkaart?